شرکت سایه گستر آسیا یکی از خوش سابقه ترین شرکتها در زمینه ارائه انواع سازه های متحرک و انواع پرده هوا با طراحی زیبا و شکیل در کشور می باشد. انواع پرده هوا در شرکت سایه گستر آسیا از جدیدترین تکنولوژی در دنیا سود برده و کارایی فوق العاده ای نسبت به محصولات سایر شرکتهای موجود در بازار دارند.



مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید پرده هوا در نظر گرفته شود را بیان نمایید.


38to4h9LIX 

در هنگام خرید پرده هوا، نکات زیر را به عنوان مهمترین و اساسی‌ترین نکات در نظر بگیرید:

1. اندازه و ابعاد: مطمئن شوید که پرده هوا انتخابی با ابعاد و اندازه مناسب برای فضای مورد استفاده سازگار است. اندازه صحیح پرده هوا، به طور دقیق باز شدن، بسته شدن و حرکت صحیح در فضا را فراهم می‌کند.

2. جنس پرده هوا: انتخاب پرده ای که مناسب برای استفاده در محیط‌های هواپیما، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر فضاهای تجاری است، بسیار مهم است. پرده هوای مقاوم در برابر سایش، کثیفی و قابل شستشو بودن را انتخاب کنید.

3. کیفیت ساخت: پرده هوا باید از کیفیت ساخت بالا برخوردار باشد. با توجه به استفاده مکرر و عمر طولانی پرده هوا، اطمینان حاصل کنید که درزها و سیستم حرکتی پرده هوا از جنس با کیفیت و قابل اطمینانی ساخته شده‌اند.

شرکت سایه گستر آسیا یکی از خوش سابقه ترین شرکتها در زمینه ارائه انواع سازه های متحرک و انواع پرده هوا با طراحی زیبا و شکیل در کشور می باشد.
انواع پرده هوا در شرکت سایه گستر آسیا از جدیدترین تکنولوژی در دنیا سود برده و کارایی فوق العاده ای نسبت به محصولات سایر شرکتهای موجود در بازار دارند.
یکی از دیگر مزایای انواع محصولات شرکت سایه گستر آسیا از جمله پرده هوا تخفیف فوق العاده بیست درصدی این شرکت است که ارزانترین قیمتها را در بازار دارا می باشد.

از نکات مهم انتخاب و خرید انواع پرده هوا (Air Curtain)  می توان به قدرت وزش باد و جهت دهی باد برای پوشش مناسب اشاره نمود.


به طور کلی پرده هوا درب هوا وسیله ای است که با جریان هوای پرفشار از ورود هوای بیرون به داخل و اختلاط هوای دو فضا جلوگیری می کند. پرده های هوا می توانند جهت گرمایش یا سرمایش محیط داخلی علاوه بر بهره گیری از مکش هوای داخلی به کویل های گرمایشی یا سرمایشی نیز مجهز شوند. فن هوادهی سانتیفیوژ و استوانه ای پرده هوا می بایست به اندازه کافی قدرتمند باشد تا یک جت پرفشار از هوا ایجاد نماید که این جریان فشرده هوا تا زمین ادامه داشته باشد.
رایج ترین نوع پرده هوا، پرده هوای از نوع دمنده رو به پایین با نصب در ورودی ساختمان ها به منظور جلوگیری از ورود هوای بیرون به داخل و جدا سازی دو فضا با دماهای مختلف می باشد.
قدرت (سرعت وزش) و زاویه هوای (زاویه وزش) دمیده شده توسط دستگاه دو عامل بسیار مهم در عملکرد صحیح آن می باشند و در صورت انتخاب درست مانع نفوذ 60 تا 80 درصد آلودگی ها به محیط تهویه شده خواهد گردید. پرده هوا عموماً در مکان هایی که جهت سرویس دهی نیاز به باز بودن مداوم درب ها (مانند ورودی مجتمع های تجاری یا محل ورود کامیون ها جهت تخلیه بار و غیره) دارد، استفاده می شود.
در صورتیکه نیاز به جلوگیری از ورود هوای گرم یا سرد به محیط داخلی باشد، معمولاً برای پرده هوا کویل تبادل حرارت (جهت جریان آب گرم یا سرد) و همراه با امکان وزش هوای پرفشار گرم یا سرد در نظر گرفته می شود.

از مهمترین محل های نصب پرده هوا میتوان به ورودی پاساژها و مال ها، فروشگاه های بزرگ، ورودی رستوران ها، لابی مجتمع ها، انبارها، آشیانه هواپیماها و... غیره اشاره نمود.
یکی از کاربردهای مهم پرده هوا در سردخانه ها است. اصولاً به واسطه باز بودن درب های سردخانه که عموما هنگام تخلیه و بارگیری صورت می گیرد، این محیط ها در معرض اتلاف برودتی زیادی هستند. این موضوع بخصوص در مواردی که اختلاف درجه حرارت بیرون و داخل سردخانه بیشتر باشد، خود را عیان تر می سازد.


جلوگیری از ورود حشرات و صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله ویژگی های پرده هوا شرکت سایه گستر آسیا به شمار می رود.


1. جلوگیری از ورود حشرات
2. جلوگیری از تبادل حرارت


3. جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی ها و حفظ فضای تمیز داخل
. ترکیب جریان هوا در یک ورودی به سرعت و جهت جریان های مختلف هوا، اختلاف دما در طرفین ورودی، و تفاوت فشار در دو سوی آن وابسته است.
5. به هر میزان که اختلاف فشار درون و بیرون ساختمان کمتر باشد، راندمان عملکرد پرده های هوا بالاتر بوده و عملکرد بهتری خواهند داشت.
6. فشار منفی، اختلاف دمای زیاد، نزدیک بودن به آسانسور و رطوبت بالا سبب کاهش راندمان عملکرد و تاثیر پرده های هوا می گردد.
7. بهترین حالت عملکرد پرده هوا در ورودی یک ساختمان با درب دائماً باز و هوای تهویه شده داخلی، توسط یک مولفه سرعت موازی (Face Velocity) قدرتمند در ورودی که توسط جریان رو به پایین تولید می شود و همچنین کانال های برگشت هوای تهویه شده که مستقیماً به فن های دستگاه مرتبط هستند، به دست خواهد آمد. این نوع کاربرد عمدتاً در بناهای در حال ساخت قابل اجرا می باشد و برای اجرا در ساختمان های تکمیل شده دشوارتر خواهد بود.

8. افزایش مولفه عمودی وزش هوا در دستگاه سبب افزایش اختلاط بین دو محیط شده و نامطلوب می باشد. لذا در محل نصب دستگاه همواره سعی در افزایش مولفه افقی و کاهش مولفه عمودی خواهد بود. لذا جهت انتخاب درست این مولفه ها همواره به کاربرد دستگاه دقت نمائید. در محل های تجاری و مسکونی به منظور آسایش افراد نمیتوان مولفه افقی سرعت را بیش از حد افزایش داد، اما در محل های صنعتی و دیگر کاربردها امکان افزایش سرعت هوای خروجی بیشتر است.
به طور کلی مهمترین وظیفه پرده هوا جلوگیری از نفوذ هوای تهویه نشده بیرون، ورود حشرات و دیگر آلودگی ها به محیط تهویه شده داخلی می باشد.
از جمله تفاوت های پرده هوا و درب های هیتردار (Overdoor Heaters) می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•     پرده هوا مجهز به فن های قدرتمند به منظور پوشش تمامی مساحت ورودی می باشد، اما هیترها کوچک تر هستند و فن های ضعیف تری دارند و عمدتاً برای گرم کردن هوای ورودی استفاده می شوند.
•     نازل خروجی هوا در پرده هوا به گونه ای طراحی می شود که یک جریان یکدست هوا در سرتاسر عرض ورودی ایجاد نماید، در حالی که هیترها معمولا به این صورت طراحی نمی شوند.
هرچند در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که پرده های هوا بار مصرفی بیشتری را به ساختمان اعمال می کنند (الکتریکی یا گرمایشی یا ...)، اما با در نظر گرفتن چند راه کار ساده از جمله تعبیه کلید (سنسور) برای روشن شدن همزمان دستگاه در زمان باز شدن درب ورودی، میتوان معادله را در جهت کاهش مصرف انرژی در طولانی مدت تغییر داد.
با توجه به اطلاعات فنی و قیمت های مناسب ارائه شده انواع پرده هوا در سایت تخصصی و معتبر سایه گستر آسیا، صمیمانه امیدواریم شما کاربر گرامی ضمن مطالعه مشخصات فنی کامل ارائه شده، با اطمینان خاطر از گارانتی اصلی+تحویل سریع محصولات، سایه گستر آسیا را جهت خرید محصول مورد نیاز خود (از یک محصول تا خرید عمده برای شرکت ها و پروژه های ساختمانی) در سراسر کشور و حتی در کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه انتخاب فرمائید.
هنگام نصب پرده هوا لازم است به نکات زیر توجه نمایید:
1.    محل نصب باید دارای استحکام کافی باشد. به طوری که بعد از نصب، دستگاه (در حالت خاموش) لرزش و تکان نداشته باشد.
2.    دستگاه دقیقاً در بخش فوقانی درب نصب شود و از نصب بی جهت در بخش های بالاتر خودداری شود.
3.    موانع مزاحم در بالای سر درب جمع آوری شود.
4.    در صورت انتخاب دستگاه بدون سیستم گرمایشی در ورودی مکان های عمومی بهتر است در زمستان ها مکش دستگاه در مجاورت هوای گرم (بخاری یا فن کویل) قرار گیرد.
5.    جهت نصب کویل گرمایشی و انجام لوله کشی به جهت ورودی و خروجی آبگرم توجه کامل صورت پذیرد.
6.    به طور کلی نصب پرده هوا در داخل و در بالای سر درب انجام می شود. اگر در بخش بالایی درب دیواری باشد، دستگاه به راحتی نصب می گردد. در صورتی که اگر در قسمت بالایی درب مواجه با پنجره یا کتیبه باشیم، نیاز به استفاده از مقاطع فلزی (قوطی یا نبشی یا تسمه)، کلاف فلزی (ساپورت) محکم جهت نصب پرده هوا خواهد بود.

Top