راه بند اتومات یکی از مهمترین تجهیزات برای ساختمانهایی است که با محدودیت تردد مواجه هستند. به همین دلیل می بایست در خرید و انتخاب راه بند اتومات دقت بسیاری اعمال گردد. اگر قطعات مورد استفاده در راه بند اتومات درجه یک و با کیفیت نباشد با هر بار از کار افتادن راه بند اتومات در ساختمان معضلات بسیاری به وجود می اید.



مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید راه بند اتومات مدرن در نظر گرفته شود را بیان نمایید.


CvhKPmtSqw 

در هنگام خرید یک راه بند اتوماتیک مدرن، باید به نکات زیر توجه کنید:

1. نیازهای خود را مشخص کنید: برای انتخاب راه بند مناسب، ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید. بررسی کنید که آیا نیاز به راه بند برقی یا هیدرولیک دارید؟ آیا برای استفاده در محیط داخلی یا خارجی آن را می خواهید؟ چه طول و عرضی را باید پوشش دهد؟ این اطلاعات به شما در انتخاب راه بند صحیح کمک می‌کند.

2. کیفیت ساخت و برند: توجه به کیفیت ساخت راه بند و برند تولیدکننده بسیار مهم است. بررسی کنید که آیا راه بند از جنس مقاوم و با کیفیت است و آیا تولیدکننده دارای سابقه و اعتبار هست؟ نظرات مشتریان و بررسی‌های آنلاین نیز می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

3. امنیت: راه بند اتوماتیک باید امنیت مناسبی را برای خانه یا ساختمان شما فراهم کند. مطمئن شوید که دارای سیستم‌های حفاظتی مانند سنسورهای ایمنی، قفل‌های مجهز به کد یا کارت، و قابلیت اتصال به سیستم‌های امنیتی مانند دوربین‌های مداربسته باشد.

راه بند اتومات یکی از مهمترین تجهیزات برای ساختمانهایی است که با محدودیت تردد مواجه هستند. به همین دلیل می بایست در خرید و انتخاب راه بند اتومات دقت بسیاری اعمال گردد.
اگر قطعات مورد استفاده در راه بند اتومات درجه یک و با کیفیت نباشد با هر بار از کار افتادن راه بند اتومات در ساختمان معضلات بسیاری به وجود می اید.
بر همین اساس شرکت سایه گستر آسیا از برترین برندهای راه بند اتومات در دنیا استفاده می کند و بهترین کیفیت را به مشتریان خود تقدیم می نماید تا رضایت کامل ایشان را فراهم اورد.

راه بند برای کنترل عبور و مرور خودروها وسیله ای مفید است و در مدلهای مختلف دستی و اتومات تولید و ارائه می گردد.


راه بند پارکینگ به عنوان ابزاری برای کنترل عبور و مرور ساختمان ها استفاده می گردد. عملکرد انواع آن ها به سادگی امکان پذیر می باشد. به این ترتیب که با بالا و پایین رفتن آن مسیر حرکت برای رفت و آمد باز خواهد شد. راه بند ها به صورت کلی در مدل های دستی و اتوماتیک ساخته شده اند. در اینجا سعی می کنیم انواع اتوماتیک آن را معرفی و مقایسه کنیم تا در نهایت امکان خرید آن به سادگی برای شما فراهم آید.
ترکیب این سیستم با دیگر محصولات کنترل تردد می تواند برای افزایش امنیت و سهولت ثبت و کنترل رفت و آمد ها استفاده گردد. اصلی ترین وظیفه این ابزار، کنترل تردد وسیله نقلیه می باشد. برخی از راهبند ها امنیت بالایی را برای ورودی ها به ارمغان می آورند که می توان انواع بولارد یا ستونی را در زمره آنها دانست. کاری را که این محصول بر عهده دارد معمولا نمی توان از جک پارکینگی انتظار داشت؛ چرا که در صورت استفاده از جک درب اتوماتیک تردد به کندی انجام می پذیرد و در صورت تردد بالا عمر دستگاه بسیار پایین می آید.
در ورودی پارکینگ یا محوطه می توان از نوع تک اهرم یا دو اهرمی استفاده نمود. در شرایطی که دو بازوی متحرک برای مجموعه به کار رود طبیعتا شما به دو موتور و گیربکس نیاز خواهید داشت. این دو بازو در دو طرف ورودی قرار می گیرند. به علاوه می توانید از راهبند ستونی برای شرایطی که نیاز به امنیت بالا دارند، استفاده کنید.

انواع راهبند در شرکت سایه گستر آسیا بر اساس عملکرد به اهرمی یا بازویی و ستونی و زنجیری تقسیم می شود که با بهترین تجهیزات ارائه می گردد.


بر اساس چگونگی عملکرد، می توان این محصولات را به چند دسته اهرمی، ستونی و زنجیری تقسیم کرد:
اهرمی یا بازویی
این نوع از راه بند ها شامل دو قسمت هستند: یک ستون عمودی به طول یک متر که در زمین نصب شده است و یک اهرم به طول 8-2 متر که به صورت افقی روی ستون نصب می گردد. مدل های اهرمی معمول ترین و متداول ترین در نوع خود بوده و این قیمت راهبند مناسب تر است. نکته قابل توجه اینکه به دلیل بلند بودن طول اهرم یا بوم، ممکن است در برابر باد های شدید دچار تنش پیچشی (سخت ترین نوع تنش) در قسمت پایه شود، بنابراین نصب آن باید با دقت فراوان انجام گردد.
یکی از بهترین ویژگی های نوع اهرمی سرعت بالای آن است که می توان آن را از پارکینگ های عمومی تا عوارضی های پر تردد نصب نمود. البته در صورتی که می خواهید از راهبند اهرمی پارکینگ برای اماکن بسیار پر تردد استفاده کنید می بایست از مدلهای هیدرولیکی خاص استفاده کرده و حتما از  کارشناسان دی سی ای کالا مشاوره دریافت نمایید.
تلسکوپی
نوعی راهبند اهرمی هستند که برخی از کمپانی های سازنده برای تغییر در اندازه بوم شان استفاده می کنند. این ویژگی باعث می شود از یک نوع راهبند با کیفیت متوسط برای طیف وسیعی از اماکن در عرض های مختلف استفاده نمود. به طور مثال شرکت های زیادی هستند که راهبند بازویی تلسکوپی در اندازه 4 تا 6 متر تولید نموده اند تا بتوان از آن در اکثر ورودی ها استفاده نمود.
تاشو
اگر در مکانهای مسقف مثل پارکینگهای طبقاتی یا ورودی مجتمع های تجاری بخواهیم از راهبند بازویی استفاده کنیم، با مشکل ارتفاع بوم مواجه خواهیم شد. به این معنی که سقف پارکینگ امکان باز شدن یا بالا رفتن بوم را نخواهد داد. کمپانی های سازنده برای این اماکن نوع بازویی طراحی کرده اند که با بالا رفتن تیرک، بوم از وسط تا شده و می تواند در زاویه 90 درجه ای در زیر سقف قرار بگیرد و یا 180 درجه بچرخد و در کنار بدنه دستگاه قرار بگیرد.
راهبند ستونی به نام «بولارد» نیز معروف است. این ستون ها بر روی زمین نصب شده، در مواقع لزوم به پایین و درون زمین رفته و مسیر را باز می کند. بولارد ها برای مکان هایی که سیستم امنیتی قوی مورد نیاز است استفاده می شود؛ مانند مراکز نظامی، سفارت خانه ها، اداره های پلیس، بانک های مرکزی، مراکز تجاری، اداری و... . قیمت راهبند ستونی به نسبت مدل اهرمی بالاتر است، اما به خاطر امنیت فوق العاده و ظاهر شیک و زیبا بسته به شرایط محیطی و خصوصیات ویژه ساختمان استفاده می شوند. Bollard ها یا انواع ستونی، دوام و ماندگاری زیادی نیز دارند. برای بهره برداری از این محصول نیاز به زیرسازی به طول حدود 1.5 متر می باشد.
مواد سازنده آنها باید مقاومت لازم در برابر نیروی زیاد را داشته باشد تا در صورت برخورد سخت اتومبیل با آن دچار مشکلی نشود. می توان برای ساخت زیر سازی آن از موادی مانند بتن، سنگ و فولاد ضد زنگ استفاده کرد. عموماً مدت زمان بالا و پایین رفتن ستون ها 3 تا 5 ثانیه می باشد که در شرایط اضطراری قابلیت کاهش تا 1.5 ثانیه را نیز دارد. می توان ستون ها را به طور مجزا و جدا از یکدیگر کنترل کرد. به این ترتیب که حرکت به درون زمین یا بالا آمدن ستون ها، به یکباره انجام نگیرد.

 

Top