شرکت سایه گستر آسیا یکی از بهترین شرکتهای ارائه دهنده پرده هوا در ایران محسوب می شود که از برترین قطعات و تجهیزات مدرن در ارائه پرده هوا استفاده می کند. شرکت سایه گستر اسیا مردن ترین پرده هوا در ایران را با طراحی و اجرای فوق العاده به مشتریان خود ارائه می دهد. اجرای پرده هوا با آخرین تکنولولژی و کارایی فوق العاده از ویژگی های این شرکت می باشد.




شرکت سایه گستر آسیا یکی از بهترین شرکتهای ارائه دهنده پرده هوا در ایران محسوب می شود که از برترین قطعات و تجهیزات مدرن در ارائه پرده هوا استفاده می کند.
شرکت سایه گستر اسیا مردن ترین پرده هوا در ایران را با طراحی و اجرای فوق العاده به مشتریان خود ارائه می دهد. اجرای پرده هوا با آخرین تکنولولژی و کارایی فوق العاده از ویژگی های این شرکت می باشد.
شرکت سایه گستر آسیا با بیست و پنج سال سابقه و ارائه پرده هوا با تخفیف فوق العاده بیست درصدی بهترین و ارزانترین پرده هوا را در بازار ارائه می دهد.

پرده هوا دستگاهی است که برای جلوگیری از جابجایی هوا یا آلاینده‌ها از یک فضای باز به فضای دیگر بکار می‌رود.


رایج‌ترین کاربرد آن به ‌صورت یک فن دمنده رو به پایین است که بالای ورودی یک ساختمان یا بازشویی بین دو فضای دارای تهویه با دماهای متفاوت نصب می‌شود
پرده هوا می‌تواند برای گرم کردن هوا همراه با گرم‌کن یا بدون آن باشد. فن باید برای تولید جریان هوایی که بتواند به کف زمین برسد، به‌اندازه کافی قدرتمند باشد. در میان مقالات علمی مطالعاتی وجود دارد که برای پیش‌بینی کارایی هوابندی حاصل از یک پرده هوا روش‌های تحلیلی ارائه می‌دهند.
رده هوا Air Curtain یا درب هوا Air door دستگاهی است شبیه به کولر گازی که از ورود حشرات، گرد و خاک، آلاینده ها و همچنین تبادل انرژی جلوگیری می کند. رایج‌ترین کاربرد آن به‌صورت یک فن دمنده رو به پایین است که بالای ورودی یک ساختمان یا بازشویی بین دو فضای دارای تهویه با دماهای متفاوت نصب می‌شود. درب هوا می‌تواند برای گرم کردن هوا همراه با گرم‌کن یا بدون آن باشد. فن باید برای تولید جریان هوایی که بتواند به کف زمین برسد، به‌اندازه کافی قدرتمند باشد. پرده هوا در ساده‌ترین کاربرد خود، جریان مداوم گسترده‌ای از هوا است که در عرض ورودی یک فضای دارای تهویه مطبوع در گردش است. این پرده با هدایت جریان هوا به بالای ورودی نفوذ حشرات و هوای نامطبوع را به داخل فضای دارای تهویه مطبوع کاهش می‌دهد. لایه جریان هوا با سرعت و زاویه‌ای حرکت می‌کند که مانع نفوذ هرگونه جریان هوا می‌شود. به طور کلی اثر پرده هوا در ایجاد حائل در میان ورودی از ۶۰ تا ۸۰٪ متفاوت است.

طرز کار پرده هوا چگونه است؟ هوا از دهانه ورودی وارد می شود، گاهی هوا همراه با فیلتر شدن فشرده می شود و به سمت درهای خروجی پرتاب می شود. فیلتر از قطعات داخلی پرده هوا (مثل مبدل حرارتی ، فن ها ، تجهیزات الکترونیکی و …) محافظت می کند. فن پرده هوایی می تواند به صورت مستقیم و یا با کمک تسمه کار کند.
استفاده از فن های سانتریفیوژ ، محوری و جریان متقاطع رایج تر است. خروجی برخی از پرده های هوا برای ایجاد جریان بهتر و افزایش کارکرد آن قابل تنظیم است. پرده هوای گرمایشی یک کویل دارد ( به صورت الکتریکی، ورودی آب گرم/سرد، بخار ، انبساط مستقیم یا غیرمستقیم و غیره) تا پرتاب سرد یا گرم داشته باشیم. گرمایش برای این است که زمانی که مردم از درب ورودی عبور می کنند احساس یک پرتاب هوای سرد را نداشته باشند و همچنین هوای ورودی را گرم کنند.



درب‌های هوا اغلب جایی بکار می‌رود که در آن درها برای مقاصد کارکردی باید باز بماند؛ ازجمله در اسکله‌های بارگیری و ورودی‌های خودرو.

 


می‌توان از پرده هوا به‌منظور بیرون نگه‌داشتن حشرات پرنده با ایجاد تلاطم شدید یا بیرون نگه‌داشتن هوای بیرونی و لذا کاهش نفوذ از طریق بازشو کمک گرفت. از طریق ترکیب هوای سرد با هوای گرمی که با درب هوا گرم شده است می‌توان از جریان هوای سرد جلوگیری کرد. درب‌های هوای گرم معمولاً زمانی که برای یک فضا به گرمای مکمل نیاز باشد و همچنین برای کاهش سنجه باد-سرما از میان بازشو در اقلیم‌های سرد، بکار می‌رود. کاربردهای دیگر عبارتند از ورودی مشتریان، آشیانه هواپیماها، درهای بار کشتی، هدایت از طریق پنجره‌ها، درب رستوران‌ها یا درهای دریافت کالا از کشتی. پرده‌های هوای غیر گرم اغلب توأم با ذخیره‌سازی سرما و سردخانه‌ها بکار می‌رود.

مزایای پرده هوا (Air Curtain) جلوگیری از ورود حشرات و میکرو ارگانیزمها به داخل و در نتیجه تامین فضای بهداشتی مناسب (Insect Control) جلوگیری از نفوذ گرد و خاک، دود و گازهای آلاینده به داخل (پرده هوای گرمایشی) جداسازی هوای گرم داخل ساختمانها از هوای سرد خارج و در نتیجه کاهش هزینه تولید گرمایش (پرده هوای سردخانه ای) جلوگیری از اتلاف برودت در سرخانه ها و همچنین یخزدگی فضاهای داخلی آنها جداسازی هوای سرد داخل ساختمانها از هوای گرم خارج و در نتیجه کاهش هزینه تولید سرمایش جلوگیری از اتلاف حرارت در گرمخانه ها به گردش در آوردن هوای گرم راکد مانده در بالای سالن ها و در نتیجه کاهش هزینه تولید گرمایش با جذاسازی قسمت هایی از سالن به وسیله دستگاه پرده هوا، انتشار هر نوع آلودگی ناشی از فرآیند تولید، گرد و غبار و مواد آلاینده را می توان تحت کنترل درآورد. در حقیقت دستگاه های پرده هوا مکمل هودها و سیستم های تخلیه هوای آلوده خواهند بود. دستگاه پرده هوا سبب ایجاد دربی در مقابل ورودی ها می گردد که دیده نمی شوند و بدون ایجاد مزاحمتی در رفت آمد کارکنان، باعث آسایش و راحتی آنان می گردد. ضمن آنکه جابجایی کالا نیز به سهولت انجام میگیرد.


Top