شرکت سایه گستر آسیا برترین سیستم های اکسس کنترل یا کنترل تردد را با استفاده از قطعات پیشرفته و مدرن و با کارایی فوق العاده بالا تقدیم مشتریان می نماید. شرکت سایه گستر آسیا بیست و پنج سال سابقه درخشان در زمینه ارائه انواع سیستم های اکسس کنترل دارد و می تواند بهترین گزینه برای مشکل پسندان به شمار آید.



مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید سیستم اکسس کنترل در نظر گرفته شود را بیان نمایید.


Sva5AuQk9T 

در هنگام خرید سیستم اکسس کنترل، نکات مهم و اساسی را در نظر بگیرید:

1. نیازهای امنیتی: ابتدا باید نیازهای امنیتی خود را تعیین کنید. مشخص کنید که سیستم اکسس کنترل برای چه منطقه‌ای و با چه اهدافی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، آیا نیاز به کارتخوان، اثر انگشت یا تشخیص چهره دارید؟ آیا نیاز به امکانات پیشرفته مانند ضبط تصاویر یا ارتباط با سیستم‌های دیگر (مانند دوربین‌های مداربسته) دارید؟

2. قابلیت مقیاس‌پذیری: مطمئن شوید که سیستم اکسس کنترل انتخابی قابلیت مقیاس‌پذیری دارد. به این معنی که بتوانید آن را به راحتی گسترش داده و به تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده، و به منطقه‌ها و نقاط مختلف ورودی نصب کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد سیستم را با رشد نیازهای خود سازگار کنید.

3. امکانات مدیریتی: سیستم اکسس کنترل باید امکانات مدیریت قوی و کارآمدی داشته باشد. این مورد شامل قابلیت تعریف و مدیریت کاربران، تنظیم دسترسی‌ها و سطوح مجاز، گزارش‌دهی و مانیتورینگ فعالیت‌های سیستم است. مطمئن شوید که سیستم به شما ابزارهای لازم برای مدیریت کامل و کارآمد سیستم را ارائه می‌دهد.

شرکت سایه گستر آسیا برترین سیستم های اکسس کنترل یا کنترل تردد را با استفاده از قطعات پیشرفته و مدرن و با کارایی فوق العاده بالا تقدیم مشتریان می نماید.
شرکت سایه گستر آسیا بیست و پنج سال سابقه درخشان در زمینه ارائه انواع سیستم های اکسس کنترل دارد و می تواند بهترین گزینه برای مشکل پسندان به شمار آید.
در شرکت سایه گستر آسیا انواع سیستم های اکسس کنترل مانند دیگر محصولات مختلف این شرکت با تخفیف فوق العاده بیست درصدی به مشتریان ارائه می گردد.

سیستم های اکسس کنترل یا کنترل تردد سایه گستر آسیا جهت کنترل ورود و خروج پرسنل و ثبت دقیق زمان بسیار مناسب می باشند.


امروزه برای اینکه رفت وآمد ها بدون استفاده از نیروی انسانی کنترل شود باید از سخت افزار ها ونرم افزارهایی مثل قفل های برقی و کنترل تردد بهره بگیریم.ورود و خروج ها به نحوه های  متفاوتی مورد بررسی قرار می گیرد مثلاً در مترو با بلیط الکترونیکی می توان یک یا چند بار از گیت عبور کرد. در این مورد بدون نیاز به اطلاعات شخص فقط میزان اعتبار بلیط  کاهش می یابد.
کنترل دسترسی یعنی این که چه کسی در چه زمانی، می تواند به یک مکان یا به یک وسیله خاص، دسترسی داشته باشد. یک سیستم کنترل دسترسی، تعیین می کند که چه کسانی، مجاز به ورود یا خروج هستند (مجاز به دسترسی)، و برای تشخیص و اجازه ورود و خروج افراد به سازمان ها و مراکز امنیتی خاص استفاده می شود و بوسیله یک فرد و یا یک دستگاه، جلوی درب ورودی انجام می شود.
این سیستم ها باعث بالا بردن میزان امنیت و سطح اطمینان در مراکز مختلف می شود. دستگاه کنترل دسترسی بررسی می کند که ورود یا خروج یک فرد مجاز است یا نه، و یا اینکه تنها برای ثبت زمان تردد کارکنان به کار می رود.از این دستگاه میتوان به عنوان محدود کننده آسانسور و اتاق سرور هم استفاده کرد.

انواع روش های کنترل تردد در اکسس کنترل ها

رمز : عدد یا کدی که توسط سازمان به کاربر داده می شود. برای ورود یا خروج باید رمزی را که قبلا در دستگاه کنترل دسترسی تعریف شده (شناسایی اعتبار)، وارد کنیم، در صورت درست بودن، رمز تایید شده و در باز خواهد شد و در صورت اشتباه بودن، دستگاه، اعلام می کند.

کارت های هوشمند : کارتی که توسط یک سازمان به کاربر داده می شود. این کارتها برای افراد ( کارمندان یا مدیران ) صادر می شود و هنگام ورود در سازمان، کارت را بر روی دستگاه کنترل دسترسی قرار می دهیم، پس از تایید اعتبار، اجازه ورود یا خروج داده می شود و زمان آن نیز ثبت می گردد.

شناسایی چهره : هنگام ورود به ساختمان یا مکان های خاص، تصویر صورت بوسیله دستگاه کنترل دسترسی، اسکن شده و با لیست عکسهای موجود در دستگاه مقایسه می شود، و در صورت شناسایی چهره و تایید، اجازه ورود داده شده و زمان ورود ثبت می شود.

هنگامی که کاربر کارت و یا رمز ورود را استفاده میکند دستگاه اجازه ورود را بررسی کرده و پس از تایید رله اکسس کنترل را فعال میکند


توسط این رله برق به قفل برقی روی درب ارسال شده و درب را باز میکند در صورت عدم تایید کاربر، اکسس کنترل بوق ممتد زده و LED آن قرمز میشود،دراین حالت قفل برقی فعال نمیشود.
از اکسس کنترل میتوان برای باز و بسته کردن دربهای شیشه ای و اتوماتیک هم استفاده کرد.دراین حالت از رله com وNo اکسس کنترل دو رشته سیم به قسمت رادار ویا حالت اضطراری مدار فرمان درب شیشه ای برده و به آن فرمان میدهیم.اکسس کنترل را حتی میتوان بر رو کرکره برقی نیز قرار داد و به آن فرمان داد.
درحالت کلی اکسس کنترل یک رله با سه پایه NO,NC,COM دارد که از این پایه ها برای عبور و جریان قفل های برقی و هم برای فرمان تحریک به مدارهای فرمان میتوان استفاده کرد.
دستگاههای اکسس کنترل یا همان دستگاه کنترل تردد  دارای یک یا چند رله می باشند که دستگاه پس از تشخیص مجاز بودن افراد برای فرمان دادن به قفل برقی جهت باز شدن درب از انها استفاده می کند،همچنین می توان ازاین اکسس کنترل ها برای فرمان دادن به انواع جک پارکینگی و دربهای اتوماتیک استفاده نمود.اتصال به شبکه امکان گذارش گیری از ترددهای روزانه به منظور حضور و غیاب افراد و کارکنان یک مجموعه نیز دربعضی از مدل های این دستگاهها وجود دارد.
نصب دستگاه اکسس کنترل

کنترل تردد یا همان اکسس کنترل برای کنترل ورود و خروج در اماکن مختلف استفاده میشود و میتوان به طور مختلفی از آنها بهره برد.با توجه به نوع کار واستفاده طریقه نصب آن هم متفاوت میشود
درادامه این مطلب به طریقه نصب اکسس کنترل بر روی درب های شیشه ای اتوماتیک و دربهایی با قفل برقی اشاره میکنیم.

نصب اکسس کنترل بر روی درب شیشه ای اتوماتیک

این گونه درب ها(اتوماتیک) حتما نیاز به اکسس کنترلی دارد که دارای رله آزاد باشد زیرا این درب ها با ولتاژ 12نمیتوانند کار کنند.

درب های اتوماتیک نیاز به فرمان دارند تا فعال شوند که این کار از طریق همان چسباندن پایه های NOوCOM رله انجام میشود. که ۲رشته سیم از این پایه ها به بخش فرمان درب وصل میشود.
بخش فرمان درب های اتوماتیک قسمتی هست که معمولا چشمی به ان وصل میشود ویا در صورت وجود  کانتور میتوان از آن استفاده کرد،دراین صورت دوسر رله اکسس کنترل را در مدار فرمان درب اتوماتیک به کانتورها وصل کنید که پایه چشمی آن در به آن وصل شده.
در درب هایی که جک پارکینگی دارند و کره برقی ها و انواع درب های دیگر اتوماتیکی در مدار فرمانشان باید دنبال دو کانتور startوcom بگردید و پایه های NOوCOM اکسس کنترل را به آنها وصل کنید تا آن درب فعال شود

نصب اکسس کنترل به قفل برقی

دونوع قفل برقی که یکی از نوع مغذی مقابل هست و برای درب های داخلی ساختمان ،و دیگری قفل کله گاوی برای درب پارکینگ و ورودی حیاط ساختمان ،وجود دارد
برای فعال شدن هر دو مدل قفل برقی شما نیاز به ورود مثبت و منفی برق با ولتاژ ۱۲ویا ۲۴ ولت دارید،جهت بسته شدن به دلیل سیم پیچ بودن فرقی نمیکند،پس شما به اکسس کنترل کارتخوان نیاز دارید که به طور مستقیم شخص را شناسایی کرده و ولتاژ ۱۲ ولت بفرستد ویا یک رله آزاد داشته باشد که به واسطه آن مدار بسته شود و ولتاژ را به قفل منتقل کند.
عمده ای از اکسس کنترل ها رله آزاد دارند و در تعداد کمی از آنها فقط جریان خروجی مستقیم وجود دارد،بنابراین در این نوع از کانتور خروجی اکسس کنترل مستقیم دو عدد رشته به قفل وصل میشود که کار را آسان میکند،
در اکسس کنترل با رله آزاد نیاز به منبع تغذیه مانند آداپتور  داریم  که از ان یک رشته مستقیم به یک سر قفل وصل کرده و رشته بعدی را به رلهCOM اکسس کنترل وصل کرده و از رله NOاکسس هم به سر دیگر قفل برقی وصل میکنیم.
در اینجا رله به صورت کلید عمل میکند پایه های NOوCOMدرصورت شناسایی افراد چسبانده و جریان برق را عبور داده و قفل درب را فعال میکند.

Top