شرکت سایه گستر آسیا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید راهبند اتوماتیک توانسته بهترین و با کیفیت ترین راهبند اتوماتیک در ایران را در پارکینگها و فضاهای مختلف اجرا نماید. استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت و موتورهای اروپایی سبب شده است که راهبند اتوماتیک ارائه شده در شرکت سایه گستر آسیا دوام و کارایی فوق العاده ای داشته باشند.



مهمترین و اساسی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید راهبند اتوماتیک پارکینگ در نظر گرفته شود را بیان نمایید.


5cfJJxz2fq 

در هنگام خرید راهبند اتوماتیک پارکینگ، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

 

1. بررسی کیفیت و عملکرد: یکی از مهمترین نکات در خرید راهبند اتوماتیک پارکینگ، بررسی کیفیت و عملکرد آن است. از تولیدکنندگان معتبر و با سابقه خرید کنید و از کیفیت قطعات و مواد استفاده شده در ساخت راهبند اطمینان حاصل نمایید. همچنین، قابلیت عملکرد صحیح و دقیق راهبند اتوماتیک، مانند سرعت باز و بسته شدن، استحکام و طول عمر، و همچنین عملکرد صحیح در شرایط مختلف آب و هوایی را نیز بررسی کنید.

 

2. امنیت: امنیت یکی از اصلی‌ترین نکات در خرید راهبند اتوماتیک پارکینگ است. از راهبندی که دارای قفل‌ها و مکانیزم‌های امنیتی قوی باشد استفاده کنید. همچنین، راهبند باید دارای سیستم‌های ایمنی مانند حسگرها، تشخیص موانع و مکانیزم‌های قطع برق خودکار در صورت بروز خطا باشد.


شرکت سایه گستر آسیا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید راهبند اتوماتیک توانسته بهترین و با کیفیت ترین راهبند اتوماتیک در ایران را در پارکینگها و فضاهای مختلف اجرا نماید.
استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت و موتورهای اروپایی سبب شده است که راهبند اتوماتیک ارائه شده در شرکت سایه گستر آسیا دوام و کارایی فوق العاده ای داشته باشند.
شرکت سایه گستر آسیا با استفاده از بیست و پنج سال سابقه خود در صنعت توانسته اعتماد مشتریان راهبند اتوماتیک را جلب نماید و به همین دلیل یکی از محبوبترین شرکتها در زمینه ارائه راهبند اتوماتیک پارکینگ محسوب می شود.

راهبند اتوماتیک (راه بند) به تجهیزاتی گفته می شود که به صورت افقی به یک پایه متصل می باشد و دارای یک ارتفاع از زمین  که در مکان های پر تردد در مسیر ورودی ادارات, کارخانجات, پاساژ ها, ایستگاه های راه آهن , مجتمع های بزرگ , عوارضی جاده ها, پارکینگ عمومی, کنترل ترافیک, انواع ارگان ها و امور عمرانی شهری مورد استفاده  قرار میگیرند.


راهبند اتوماتیک از دو جهت تقسیم می شوند .یکی از جهت نوع کارکرد راهبند به صورت راهبند اتوماتیک افقی و راهبند عمودی و از جهت دیگر به صورت نوع موتور و سیستم داخلی تقسیم می شوند.راهبند اتوماتیک با طول های گوناگون با ارتفاعی یک متر از زمین ، مسیر عبور و مرور را محدود و مسدود می کند .


اکثر راهبندها به گونه ای طراحی شده اند که با کلیه دستگاه های کارت خوان، دوربین پلاک خوان، دکمه پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد همخوانی دارند و امکان نصب این دستگاه ها بر روی آن ها فراهم شده است.
چند سوال مهم در هنگام خرید راهبند که ذهنتان را درگیر می کند .


1.    راهبند اتوماتیک چیست؟
2.    راهبند اتوماتیک چه ویژگی و برتری دارد؟
3.    راهبند اتوماتیک چگونه کار می کند؟
4.    انواع راهبند اتوماتیک چیست؟
5.    بین راهبند اتوماتیک مکانیکی و هیدرولیکی کدام مناسب است؟


شرکت سایه گستر آسیا بزرگترین وارد کننده ی راهبند اتوماتیک و پارکینگ بند در ایران بوده و در این صفحه شما را با مزیت و معایب انواع راهبندهای وارداتی آشنا می کند.راهبند پارکینگ در مکان هایی استفاده می شود که برای کنترل تردد بیشتر و دقیق تر و امنیت آن مکان نیاز به نیروی غیر انسانی باشد. راهبند در مسیر ورودی یا خروجی مجتمع های مسکونی و اداری ،کارخانجات ،پاساژ ها ،عوارضی جاده ها ،کنترل ترافیک ،پارکینگ عمومی ،سرقت و امور عمرانی شهری مورد استفاده قرار می گیرند.
در اینجا سعی شده به انواع راهبند اتوماتیک اشاره و توضیح مختصری در رابطه با نحوه ی عملکرد انواع راهبند و طرز کار آنها بپردازیم تا با مشاوره تکمیلی ، راهبند اتوماتیک مطلوب مورد نظر جهت کنترل تردد را انتخاب نمایید.


راهبند ها بطور کلی به چند دسته تقسیم می شوند:
1- راهبند اهرمی الکترومکانیکی (نسبت به برند و مارک راهبند از 150 بار تا 600 بار در طول روز متغیر می باشد.)
2- راهبند اهرمی الکتروهیدرولیکی (برای تردد بسیار بالا و تردد نامحدود)
3- راهبند اتوماتیک ستونی (برای مکان های فوق امنیتی و فوق خاص)
4- پارکینگ بند (قفل پارک برای یک خودرو)
5- راهبند اتوماتیک زنجیری (برای تردد بالا و مکانهای خاص)


تفاوت انواع راهبند ها

تفاوت راهبند اتوماتیک هیدرولیکی و مکانیکی در مکانیزم باز و بسته شدن آنهاست.
راهبند مکانیکی به وسیله چرخ دنده باز و بسته می شود در صورتی که راهبند اتوماتیک هیدرولیکی سامانه محرکش متشکل از بلوک هیدروپمپ(پمپ روغن) و شیر های هوا است.


در راهبند اتوماتیک هیدرولیکی به علت استفاده نشدن از چرخ دنده در هنگام برخورد میله ی راهبند با مانع، کمترین خسارت را ایجاد میکند.
از اصلی ترین مزایای راهبند هیدرولیکی می توان به تردد نا محدود این راهبند اشاره کرد.
سیستم راهبند اتوماتیک جهت کنترل تردد در ورودی سازمان ها ،ساختمان های پر تردد و مراکز تجاری جهت ایجاد محدودیت در تردد تعبیه می گردد این سیستم ها قابلیت باز و بسته شدن مداوم با فرمان دستگاه کارت خوان، دوربین پلاک خوان، پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد استاندارد را دارا می باشد.


راهبند اتوماتیک ستونی ( بولادر ) که بیشتر در اماکن با ضریب امنیت بالا و حساس استفاده می شوند و یکی از مطمئن ترین موانع جهت کنترل تردد وسائل نقلیه می باشند ، چرا که بدنه فولادی این راهبند بصورت ستونی از میله فولاد با روکش استیل در پایه ای فولادی دیگر که بوسیله بتن ریزی در کف مهار شده ، قرار گرفته و در زمان ایجاد هرگونه برخوردی ، این وسیله نقلیه است که بیشترین آسیب را دیده و با ناتوانی در عبور از مسیر ورودی متوقف می گردد.


راهبند اتوماتیک زنجیری در اماکنی استفاده میشود که فضایی برای بالا رفتن تیرک وجود ندارد و یا می خواهیم کل فضای ورودی را به طور کامل مسدود نمائیم و مناسب برای فضای ورودی 6 تا 16 متر مورد استفاده قرار می گیرد.
قفل پارکینگ یا پارکینگ بند وسیله ای است که در اکثر پارکینگ های اختصاصی قابل استفاده می باشد و این امکان را فراهم میسازد که دیگر کسی در محل اختصاصی پارک شما نتواند پارک کند (این محصول در دو مدل دستی و برقی ارائه میگردد)


نحوه انتخاب راهبند پارکینگ

در انتخاب نوع راهبند اتوماتیک و در هنگام خرید چند نکته حائز اهمیت است :
1. طول بوم یا میله راهبند اهرمی
2. تعداد تردد در طول شبانه روزانه ( ورودی و خروجی خودرو )
3. سرعت باز شدن بوم راهبند
4. میزان ولتاژ تغذیه شده
5. قدرت موتور
6. کلید خلاص کن در حالت قطع برق

با توجه به بررسی کارشناسان سایه گستر آسیا نوع دیگر راهبندهای کنترل تردد که دارای سیستم محرک الکتروهیدرولیک می باشند به اختصار با نام راه‌بند هیدرولیکی شناخته می شوند.

سیستم محرک در این نوع شامل یک موتور الکتریکی، پمپ روغن، محفظه روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. در نوع هیدرولیکی ابتدا موتور روشن می شود و پمپ روغن به حرکت در می آید و از این رو روغن با فشار بالا از مخزن تخلیه می شود و وارد سیلندر هیدرولیک می شود. پیستون ها با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.


انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی و میله ی راهبند از مرکز دوران به شفت خروجی متصل می شوند. از این رو حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله ی آن منتقل می شود و نیروی لازم برای حرکت فراهم می گردد و اما نحوه ی حرکت راه‌بند های الکترو مکانیک به این گونه می باشد که نسبت قدرت و سرعت شفت موتور از طریق وارد شدن نیروی خروجی شفت موتور وارد یک جعبه دنده یا همان گیربکس تنظیم می شود و مرکز دوران میله که دارای یک سوراخ دندانه دار هست به شفت خروجی جعبه دنده متصل می شود. بنابرین زنجیر انتقال قدرت کامل می شود و نیروی محرک موتور به میله ی راهبند منتقل می شود.


راهبند های هیدرولیک نسبت به نوع الکترومکانیک برای مسیر های شلوغ و پرتردد مناسب تر می باشند زیرا که استهلاک مکانیکی راهبند های هیدرولیک کمتر می باشد. راهبند هیدرولیک و الکترومکانیک با سرعت های حرکتی متفاوتی که ما بین 8.0 ثانیه تا 6 ثانیه می باشد و همچنین بر حسب میله هایی متنوع که از 2.3 متر تا 8.3 متر متفاوت می باشد، تولید می شوند. برای انتخاب نوع مناسب راهبند باید به مواردی همچون میزان عبور و مرور، عرض گذرگاه و نیاز داشتن یا نداشتن به باتری پشتیبان توجه شود و بر حسب موارد گفته شده نوع مورد نیاز انتخاب گردد.
همانطور که گفته شد، نوع هیدرولیکی را برای مکان ها با تردد بالا می توان استفاده نمود چون مکانیزم حرکتی این راهبند از طریق فشار روغن و همچنین باعث می شود از این راهبند در مکان های شلوغ و بسیار گرم و سرد استفاده نمود.

 

Top