نصب درب پارکینگی به شما این امکان را می دهد که درب پارکینگ خود را به صورت اتومات و از راه دور کنترل کرده و عبور و مرور خود را راحتتر سازید. برای نصب درب پارکینگی می توانید با یکی از شماره های 09151250522 و یا شماره ثابت 05137663055 تماس گرفته و پس از اطلاع از قیمتهای استثنایی سایه گستر آسیا محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.



معرفی انواع درب پارکینگی ساده و شیک

چنانچه قصد خرید و نصب درب پارکینگی را دارید، شرکت آسیا در جدیدترین و متنوع ترین مدل ها را همراه با قیمت مناسب عرضه می نماید.

برای شناخت بیشتر، انواع درب های پارکینگی موجود در بازار ایران را معرفی می کنیم:

  • درب پارکینگی زیر سقفی
  • درب پارکینگی ریلی
  • درب پارکینگی شیشه ای
  • درب پارکینگی بالارونده
  • درب پارکینگی کشویی

kLJp4rodKe

5sBesi2r8V

K23VlTmBtj

 

نصب درب پارکینگی به شما این امکان را می دهد که درب پارکینگ خود را به صورت اتومات و از راه دور کنترل کرده و عبور و مرور خود را راحتتر سازید.

برای نصب درب پارکینگی می توانید با یکی از شماره های 09151250522 و یا شماره ثابت 05137663055 تماس گرفته و پس از اطلاع از قیمتهای استثنایی سایه گستر آسیا محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
از مهمترین قسمتهایی که برای نصب درب پارکینگی مناسب و با کیفیت باید بدان توجه شود جک درب پارکینگی است که در شرکت سایه گستر آسیا از بهترین برندهای جک درب پارکینگی سود برده شده است.

برای نصب درب پارکینگ می توان از حالت دستی و یا جک های هیدرولیکی و یا بادی و یا برقی استفاده نمود.


امروزه یکی از کاربردی ترین ابزارها که برای آسایش و راحتی استفاده از پارکینگ وجود دارد جک برقی اتوماتیک میباشد، شما زمانی به راحتی و کاربردی بودن این محصول پی خواهید برد که در زمان قطع برق میخواهید از درب پارکینگ استفاده کنید آن موقع متوجه میشوید که با دست باز کردن درب پارکینگ چه کار سخت و زمان بری می باشد.
 
اولین و ساده ترین درب برقی پارکینگ در دهه 70 میلادی توسط یک دانشجو اهل "اوهایو" آمریکا اختراع و ساخته شد و او توانست تعدادی از آنها را با یک آگهی در روزنامه به فروش برساند.
 اولین جک های اتوماتیک هیدرولیکی بودند  هزینه ساخت این سیستم ها بسیار گران تمام می شد و فقط طبقه ای قادر به خرید جک اتوماتیک بودند که درآمد بیشتری داشتند ، با گذشت زمان و روی کار آمدن کمپانی های متعدد در ساخت جکهای برقی مهندسین به فکر کم کردن هزینه های تولید برای جکهای برقی و فروش هرچه بیشتر آن افتادند. اما اولین بار سیستم درب برقی پارکینگ در ایران سال 1377 بر روی درب یک کارخانه نصب شد که به صورت بادی و همراه با کمپرسور عمل میکرد که به نام "پنوماتیک " مشهور شد و بین سالهای 83 تا 87 طرفداران زیادی داشت و فقط از همین درب کنترلی فروش میرفت ولی بعداز سال 84 و با ورود کمپانی های سازنده جک برقی به ایران و به خصوص برندهای موفقی مثل " BFT " و " NICE " و " PROTECO " دیگر فروش درب اتوماتیک پنوماتیک رو به زوال رفت و استقبال برای نصب جک برقی بیشتر شد.
درب برقی پارکینگ یا همان جک برقی را میتوان به چند دسته تقسیم کرد ( جک های درب دو لنگه – جک برقی درب تک لنگه - جک برقی درب کشویی یا ریلی – درب برقی زیر سقفی – درب اتوماتیک کرکره ای و مدلهای دیگر که رایج ترین آنها درب برقی لولایی میباشد.
برای نصب در برقی پارکینگی بهتر است به میزان تردد و منطقه جغرافیایی به دلیل سرما و گرما و رطوبت و وزن درب توجه شود و متناسب با آن جک برقی پارکینگ خریداری و نصب گردد.

مهمترین و حساسترین مرحله در نصب درب پارکینگ در واقع نصب جک درب پارکینگ است که عمل حرکت اتوماتیک درب را ممکن می سازد.


برای نصب جک درب پارکینگ داخل بازشو، مورد بسیار ضروری که میبایست به آن توجه شود این است که هیچ نصب جکی را نمی توان دقیقا مطابق آنچه که در دفترچه راهنما وجود دارد انجام داد. پس قبل از نصب می بایست چند دقیقه ای درب پارکینگ و دیوارهای کناره و نزدیکترین پریز برق را در نظر گرفت و استراتژی نصب را پیاده سازی کرد.

•  بررسی موقعیت و وضعیت نصب جک درب پارکینگ
ابتدا موقعیت درب پاکینگ و ساختار درب را باید مد نظر قرار دهیم. بازوها میبایست روی محکمترین جای درب و به اصطلاح کلاف درب نصب گردد. در سوی دیگر می بایست دیواره های کنار درب را بررسی کنید تا بتوان پایه های عقب را در جای مناسب و زاویه ایده آل نصب نمود.


•  کنده کاری و آماده سازی دیوارهای کنار درب
اگر ساختمان نو ساز نیست و بیس پلیت روی دیوار کار نشده، می بایست این پیلت را جهت نصب پایه عقب باز و جک پارکینگی بر روی دیوار تعبیه نمود. در بسیاری از ساختمانها نیاز به کنده کاری می باشد. به طور کلی برای پایه عقب نیاز به این است که از لولا درب 20 سانیتیمتر به سمت خارج به ارتفاع 25 سانتیمتر فضا در نظر گرفته شود.
بهترین پلیت مورد استفاده برای زیر سازی پایه عقب، ناودانی یا نبشی یا پلیت با ضخامت حداقل یک سانتیمتر می باشد. یک سمت ناودانی به قوطی درب جوش شده و در سمت دیگر از میله گرد که به صورت زاویه دار در دیوار فرو شده استفاده کرده و آن قسمت را نیز به ناودانی جوش می کنید.


•  نصب پایه ها و چگونگی زاویه دهی
پایه عقب را با توجه به زاویه باز شدن درب در فاصله 14 سانتیمتری لولا روی پلیت جوش کرده (توصیه این است ابتدا خال جوش کرده و پس از تست، جوشکاری نهایی را انجام دهید)و جک را به واسطه پین عقب روی درب سوار کنید.
پایه جلو را روی بازو قرار داده جک را خلاص کرده و شفت جک را کاملا ببندید و درب را تا حداکثر زاویه مورد نیاز باز کنید. پایه جلو را نیزدر همین حال بر روی درب با خال جوش نگه دارید. حالا یکبار درب را باز و بسته کنید و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، بازو را از روی پایه ها خارج کرده و پایه ها را کاملا و بدقت بر روی درب و دیوار مستحکم کنید.


نصب تابلو فرمان، چشمی و فلاشر
سعی نمایید مدار کنترل کنار درب در نزدیکی برق ورودی وصل کنید تا نیاز به سیم کشی زیادی نباشد و بهتر است در فاصله 150 تا 160 سانتیمتری زمین نصب شود. دقت کنید مدار کنترل نباید جایی نصب شود که درب موقع باز شدن با آن برخورد کرده و یا وقتی درب باز میشود، مانع دسترسی دوباره به مدار کنترل شود.
فلاشر نیز بیرون درب روی پیشانی دیوار جوری نصب شود که راننده از راه دور متوجه باز و بسته شدن درب شود. چشمی یا فتوسل نیز در 40 سانتیمتری زمین، بیرون ساختمان و دقیقا روبروی هم نصب کردد. نصب چشمی باید به گونه ای باشد که سیم خروجی در زیر چشمی قرار گیرد تا آب باران به واسطه سیم به داخل چشمی نفوذ نکند.


•  سوراخ کاری و سیم کشی
اگر ساختمان نو ساز باشد و مسیر سیم کشی را در نظر گرفته باشند که در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی میشود و کار بسیار تمیز انجام میگیرد. اما ما بنا را بر عدم پیش زمینه ای برای نصب جک میگذاریم. نوع سیم کشی به این صورت میبایست باشد که مدار فرمان به هر بازو یک کابل 3 در 1.5 از مدار کنترل به قلاشر یک کابل 2 در 0.75 و از مدار کنترل به هر کدام از چشمی ها یک کابل 2 در 2 تلفنی باید در نظر گرفت.
بهتر است در ساختمانهایی که مسیر سیم کشی برای جک درب پارکینگ در نظرنگرفته شده از چهارچوب درب برای مسیر سیم کشی استفاده کرد. و برای گذر دادن و کشیدن سیم از درون لوله از یک گرد بر، بر روی مته دریل استفاده نمود تا کار بسیار تمیز انجام گردد.


•  راه اندازی جک درب پارکینگ
در آخرین مرحله کابل را از یک سو به بازوها، چشمی و فلاشر وصل کرده و ازسوی دیگر مطابق کاتالوگ سیم ها را به ترمینالهای مدار کنترل وصل نمایید. دربها را نیمه باز کرده و از حالت خلاص خارج کنید، ورودی برق را وصل کرده و برنامه مربوط به آن جک درب پارکینگ که مربوط به زمانبندی کارکرد هر بازو، تایم اتوماتیک بسته شدن، اختلاف زمانی دو لنگه را تنظیم نموده و ریموت را بفشارید. حال اگر مشکلی در سیم بندی وجود نداشته باشد درب باز شده و با چند بار باز و بسته کردن آن می توان تایم کارکرد را کاملا تنظیم کرد.

مهمترین نکاتی که باید در هنگام سفارش نصب درب پارکینگی در نظر گرفته شود چیست؟

C7Rn0Neiib

در هنگام سفارش نصب درب پارکینگی، نکات زیر را در نظر بگیرید:
1. نوع درب: تعیین کنید که نوع درب پارکینگی مورد نظرتان از چه نوع مایلید باشد. درهای پارکینگی می‌توانند از نوع ریلی، برقی، آرامبند یا گردشی باشند. انتخاب نوع صحیح درب بستگی به نیازها و شرایط شما دارد.
2. ابعاد و محل نصب: مطمئن شوید که ابعاد درب پارکینگی با ابعاد محل نصبتان سازگاری دارد. اندازه درب باید کافی باشد تا اجازه ورود و خروج خودروها را به راحتی بدهد. همچنین، توجه کنید که آیا درب به صورت افقی یا عمودی نصب خواهد شد و این موضوع را با توجه به محل نصب در نظر بگیرید.
3. سیستم ایمنی و امنیت: مهم است که درب پارکینگی دارای سیستم‌های ایمنی و امنیتی مناسب باشد. این موضوع شامل قفل‌های قوی، سیستم‌های تشخیص تصادف، سنسورها و دوربین‌های مداربسته است. اطمینان حاصل کنید که درب دارای سیستم‌های ضد سرقت و ضد آب باشد.
4. کیفیت و مواد ساخت: مطمئن شوید که درب پارکینگی از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده است. درب باید مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، ضربه و سایر آسیب‌ها باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا درب از جنس فلزی، آلومینیوم یا PVC است و قطعات آن نیز با کیفیت هستند.
5. هزینه و بودجه: تعیین کنید که بودجه خود برای نصب درب پارکینگی چقدر است و در محدوده قیمت مناسبی قرار دارد. به عنوان مصرف‌کننده، قیمت‌ها را در بازار مقایسه کرده و انتخاب کنید که درب با بهترین ترکیب قیمت و کیفیت برای شما کدام مورد است؟

Top