اگر قصد تهیه سقف استخر ثابت و یا سقف استخر متحرک را برای منزل یا ویلای خود دارید باید از خدمات شرکتی استفاده کنید که بهترین کیفیت سقف ثابت استخر و سقف متحرک استخر را با کمترین هزینه به اجرا بگذارد. شرکت سایه گستر آسیا با ارائه جدیدترین طرحهای سقف ثابت استخر و سقف متحرگ اسنخر بهترین گزینه برای به انجام رساندن این وظیفه به شمار می اید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با یکی از شماره های 09151250522 و یا شماره ثابت 05137663055 تماس بگیرد.




اگر قصد تهیه سقف استخر ثابت و یا سقف استخر متحرک را برای منزل یا ویلای خود دارید باید از خدمات شرکتی استفاده کنید که بهترین کیفیت سقف ثابت استخر و سقف متحرک استخر را با کمترین هزینه به اجرا بگذارد.
شرکت سایه گستر آسیا با ارائه جدیدترین طرحهای سقف ثابت استخر و سقف متحرگ اسنخر بهترین گزینه برای به انجام رساندن این وظیفه به شمار می اید.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با یکی از شماره های 09151250522 و یا شماره ثابت 05137663055 تماس بگیرد.
بیش از بیست و پنج سال سابقه درخشان و رضایت خاطر صدها مشتریان در این سالها پشتوانه خوبی برای اعتماد به شرکت سایه گستر آسیا می باشد.

استخر ها به صورت کلی از نظر پوشش سقف به دو نوع روباز و همراه با پوشش استخر تقسیم می شوند که عموما استخر دارای پوشش مزایای بسیاری دارد.


استخرهای روباز معمولاً در محوطه ویلا، حیاط و باغ احداث می‌شوند و استخرهای مسقف نیز در یک فضای سرپوشیده نزدیک به عمارت یا خانه‌ای که در باغ یا حیاط بنا شده، ساخته می‌شود. البته گاهی نیز از استخرهای خانگی را با سقفی محدود می‌سازند تا هم نور خورشید و هوای تازه آمد و رفت داشته باشد و هم از مزایای سرپوشیده بودن فضا (دید کمتر از طرفین و بالای استخر) استفاده شود.
استخرهای روباز موجود در محوطه‌های ساختمان‌ها علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به فضا می‌دهد و اوقات خوشی را که می‌توان در کنار آن سپری کرد، دردسرهایی مانند نگهداری از استخر در زمان استفاده و در زمان عدم استفاده، حفظ حریم شخصی در هنگام استفاده از استخر را نیز به وجود می‌آورد. لذا گاهی ساکنان تمایل به سرپوشیده کردن استخر دارند.

سقف روف تایل


ساخت استخر روباز در ویلاها، خانه‌ها و آپارتمان‌های زیادی دیده می‌شود. مزایای استخر روباز استفاده از نور خورشید در هوای تابستان در کنار آبتنی در استخر است ولی گاهی ساکنان تقاضای سرپوشیده کردن فضا را دارند. دلایل آن‌ها نیز کم شدن دید همسایه‌ها به فضای باز و محوطه استخر است. در این موارد می‌توان از انواع سازه‌ها برای روی استخر استفاده کرد. با ایجاد ستون‌هایی در دو طرف استخر می‌توان فضای آن را مسقف کرد. برای این کار می‌توان از انواع سقف‌های سبک پی وی سی یا سقف‌هایی شبیه به عمارت کلاه فرنگی با توجه به سبک دکوراسیون فضای باز محوطه با استفاده از روف تایل اقدام کرد.

سقف شفاف


گاهی افراد به منظور کاهش در هزینه نگهداری استخر (باد، گرد و خاک را به درون استخر می‌ریزد و برای تمیز نگه داشتن آن باید به طور مرتب از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد که هزینه برق مصرفی را بالا می‌برد) تمایل دارند از یک پوشش برای استخر استفاده کنند. در بین گزینه‌های موجود استفاده از سقف‌های پی وی سی و پلی کربنات گنبدی و طاق‌های شیشه‌ای گزینه مناسبی است. این طاق‌ها با ارتفاع‌های مختلف در دسترس هستند و از مزایای آن‌ها قابلیت برداشتن آن‌ها است و در زمان نیاز می‌توان با دمونتاژ کردن سقف شیشه‌ای آن را برداشت.

طراحی سقف استخرهای سرپوشیده خانگی


ساخت استخر سرپوشیده از جمله ایده‌های بسیاری از مالکان برای داشتن یک فضای خصوصی برای گذران وقت در فصل تابستان و حتی زمستان است. در این بخش به چند ایده در رابطه با طراحی استخر خانگی اشاره شده است.

استفاده از کناف


نه تنها برای طراحی سقف استخر خانگی بلکه برای طراحی و فضاسازی قسمت‌های زیادی از خانه از کناف استفاده می‌شود. استفاده از کناف با توجه به انعطافی که این سازه برای طراحی دارد، آن را گزینه مناسبی برای طراحی سقف استخرهای خانگی کرده است. اگر استخر سرپوشیده شما، شکل هندسی مستطیل، مربع یا ... دارد بهتر است برای همخوانی بیشتر از کناف کاری مستطیل شکل با نورپردازی مخفی و هالوژنی رنگی یا آفتابی-مهتابی استفاده شود. اگر استخر خانگی به شکل مستطیل است و در کنار آن یک جکوزی دایره‌ای ساخته شده است. دست طراح برای کناف کاری سقف آن بازتر است. استفاده طرح‌های هندسی زاویه دار و منحنی شکل در سقف با ایجاد یک فاصله بین آن‌ها، نورپردازی خاص و رنگ آمیزی حرفه‌ای می‌توان یک حس سه بعدی بودن خاص به سقف استخر بخشید.

استفاده از رابیتس


رابیتس کاری سقف از جمله روش‌های طراحی و اجرای سقف استخر خانگی به حساب می‌آید که نسبت به کناف کاری هزینه کمتری می‌طلبد ولی با توجه به شیوه‌ای که در اجرای آن به کار بسته می‌شود، این نوع تزیین کثیف کاری زیادی دارد و مسلماً مدت زمان بیشتری نیز طول خواهد کشید و در انتها نتیجه آن تفاوتی با کناف کاری ندارد و شاید از برخی وجه‌ها کناف کاری از آن بهتر باشد.

استفاده از سقف کشسان


یکی از گزینه‌های پرطرفدار و کم هزینه نسبت به دیگر روش‌های طراحی سقف استخر خانگی، استفاده از سقف کشسان است. سقف کشسان را می‌توان منظره‌ای از آسمان آبی همراه با ابر، شکوفه و پرندگانی که در دوردست در حال پرواز هستند انتخاب کرد تا حس فضای بیرون را در یک فضای بسته ایجاد کرد و هم از منظره لذت برد و هم فضا را خصوصی سازی کرد. ایجاد یک بستر با استفاده از رابیتس کاری یا کناف کاری مختصر در حاشیه سقف و استفاده از سقف کشسان برای وسط، با نورپردازی مخفی، به نظر گزینه شیک و کم هزینه نسبت به سایر روش‌های مانند رابیتس کاری و کناف کاری است.

استفاده از سقف شیشه‌ای


طراحی سقف شیشه‌ای برای استخرهای خانگی یک ایده بسیار زیبا ولی با هزینه بالا است. شیشه از جمله راه‌های مسقف کردن استخر خانگی است که هم مزایای ایجاد فضای خصوصی را دارد و هم از ورود گرد و خاک همراه باد پیشگیری می‌شود. علاوه بر این استفاده از نور خورشید برای کسانی که به دنبال استراحت در فضای کنار استخر هستند نیز محیا می‌شود. از آنجایی که با ایجاد سقف شیشه‌ای و در پی آن تابش نور خورشید به داخل فضا و وجود مقادیر فراوان آب، حالت شرجی ایجاد می‌شود که در صورت دلپذیر نبودن برای افراد باید از سیستم‌های رطوبت‌گیر برای آن استفاده کرد.

استفاده از گنبد


یکی از ایده‌های طراحی سقف استخر خانگی استفاده از گنبد است. این نوع طراحی ذهن را به سوی حیاط‌هایی با سبک دکوراسیون مراکشی می‌برد به ویژه اگر از کاشی کاری آبی برای سقف، دیوارها و کف استفاده شود. با ایجاد پنجره یا دریچه‌هایی در سقف می‌توان از هوای بیرون نیز استفاده کرد.

از دیگر انواع سقف استخر می توان به استخرهای نیمه سرپوشیده اشاره کرد که در برخی مواقع بهترین انتخاب هستند.


در زمانی که استخر در نزدیکی سازه بنا شده باشد، می‌توان با استفاده از سازه‌هایی مانند پی وی سی، پلی کربنات، شیشه، فلز، بتن و ... سقفی مناسب با وجود ستون‌هایی مانند دیوار حیاط و دیوار خارجی سازه اصلی نصب سقف بدون دردسر و زیبا خواهد بود، به ویژه اگر سقف از شیشه باشد.
استخرهای خانگی از مکان‌هایی هستند که در طراحی و اجرای بخش‌های مختلف آن باید دقت لازم را داشت که دلیل عمده آن نیز شرایط خاص حاکم بر فضای داخلی آن است. در استخرهای سرپوشیده مقدار رطوبت بسیار بالا است و نیم توان از هر مصالحی استفاده کرد و انتخاب یک نوع سقف مناسب نیاز به بررسی‌های کارشناسی خواهد داشت. در استخرهای روباز خانگی هم باید عوامل مختلفی همچون آب و هوا در نظر گرفته شود.

Top