برترین طراحی و اجرای سازه های جمع شونده با 20 درصد تخفیف – انواع پوشش استخر روباز – قیمت پوشش استخر – بهترین پوشش برای استخر – پوشش سطح استخر – پوشش سقف استخر – پوشش استخر باغ – سقف استخر پلی کربنات – سقف استخر سرپوشیده




اگر می خواهد برای سقف استخر ویلا یا سقف استخر باغ خود از شرکتی معتبر با قیمتی مناسب استفاده کنید سایه گستر آسیا بهترین کیفیت سقف استخر باغ و سقف استخر ویلا را با تخفیفهای استثنایی تقدیم شما می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با یکی از شماره های 09151250522 و یا شماره ثابت 05137663055 تماس بگیرید.
طراحان با تجربه شرکت سایه گستر آسیا سالهای سال است که انواع سقف استخر باغ ثابت و سقف استخر باغ متحرک و همچنین انواع سقف استخر باغ ثابت و سقف استخر باغ متحرک را با زیباترین طرحها و بالاترین کیفیت اجرا می کنند.
انتخاب یک شرکت معتبر برای اجرای سقف استخر باغ و سقف استخر ویلا می تواند خیال شما را از بابت استخر خود آسوده نماید.

برای ساخت سقف استخر باغ و سقف استخر ویلا لازم است که ابتدا استخر ویژگی های استاندارد لازمه را داشته باشد و طراحی مناسب استخر و سقف استخر زیبایی بی نظیری به ویلا یا باغ شما خواهد داد.

 mJhwfpcsqP

سقف استخر ویلا و باغ یک راه عالی برای افزایش استفاده از استخر شما در طول سال است. سقف می تواند از استخر در برابر عناصر محافظت کند، مانند آفتاب، باران و باد. این می تواند به شما کمک کند تا در هزینه های گرمایش و خنک کردن استخر صرفه جویی کنید. سقف همچنین می تواند به ایجاد یک فضای خصوصی برای استراحت و تفریح ​​در کنار استخر کمک کند.

انواع مختلفی از سقف استخر وجود دارد، از جمله سقف های متحرک، سقف های ثابت و سقف های جمع شونده. سقف های متحرک را می توان در صورت عدم استفاده از آنها باز کرد، در حالی که سقف های ثابت همیشه بسته هستند. سقف های جمع شونده را می توان بسته یا باز کرد.

انتخاب نوع سقف استخر به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر می خواهید یک سقف استخر داشته باشید که قابل استفاده در تمام طول سال باشد، یک سقف ثابت یا جمع شونده بهترین گزینه است. اگر بودجه محدودی دارید، یک سقف متحرک می تواند یک گزینه خوب باشد.


طراحی استخر ویلا یا استخر باغ معمولاً با محدودیت‌های خاصی همراه است. اغلب طرح کلی استخر ویلا یا استخر باغ همزمان با نقشه معماری و طراحی داخلی ساختمان ارائه میشود. اما در مواردی که مالک برای تغییر طرح استخر و یا ساخت استخر روباز یا ساخت پوشش موقت استخر روباز اقدام میکند میتوان با یک طرح خلاقانه و کاهش هزینه های طراحی و ساخت، بهینه ترین طرح ممکن را اجرا کرد.
مهمترین مسئله ای که در ساخت استخر ویلا یا استخر باغ باید در نظر گرفت این است که حداقل طول استخر باید ۳ برابر قد یک انسان بالغ باشد. با توجه به این معیار، حداقل ابعاد توصیه شده برای طول استخر ۶ متر و برای عرض استخر ۴ متر و برای عمق استخر ۱ متر در نظر گرفته شده است.
همچنین با توجه به اصول طراحی معماری و به منظور ایجاد آسایش  فیزیکی شناگران در داخل استخر به ازای هر نفر ۵ متر مربع مساحت نیاز است تا شناگران با یکدیگر برخورد نکنند.
پس از خاکبرداری محل استخر میتوان سازه استخر را میتوان با استفاده از دو روش ساخت دیوار با بلوک سیمانی یا بتن مسلح  اجرا کرد. با توجه به اینکه ساخت دیواره استخر با بتن مسلح نیاز به قالب بندی و آرماتورگذاری دارد هزینه اجرای آن مسلماً بیشتر از استخر های با بلوک سیمانی است.
در صورتیکه استخر باغ دارای طول ، عرض و عمق زیاد باشد و انحنا در طرح استخر وجود داشته باشد ملزم به ساخت استخر به شیوه بتن مسلح هستیم.

موقعیت و جانمایی در طراحی استخر ویلا یا استخر باغ باید طوری انتخاب شود که استخر در طول روز و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیری از خورشید را داشته باشد.


برای استفاده از بهترین نورگیری از خورشید با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران بهتر است که کاسه استخر به سمت جنوب یا غرب جانمایی شود و حداقل موانع را در مسیر نور خورشید داشته باشد. این موانع در مسیر نور خورشید میتواند شامل درختهای بلند و حتی عمارت ویلا و یا حتی سایه بان پارکینگ نیز بشود. از این رو تمام این موارد باید در زمان طراحی ویلا در نظر گرفته شود.
پیش از جانمایی استخر ویلا یا استخر باغ باید آزمایشات علمی در زمینه مشخصات مکانیکی خاک ( ژئوتکنیک ) منطقه انجام داد. زیرا مشخصات مکانیکی خاک اطراف استخر ویلا یا استخر باغ تأثیر چشمگیری بر افزایش یا کاهش هزینه ساخت و طراحی دارد.
همچنین در صورت امکان باید از ساخت و طراحی استخر ویلا در مجاورت درختان بلند دوری کرد. زیرا با گذشت زمان و رشد ریشه های درختان فشار وارده از طرف خاک به فونداسیون استخر باعث ایجاد ترک های عمیق و نفوذ آب به خاک اطراف فونداسیون میشود. کاهش مقاومت خاک اطراف استخر خود را به صورت نشست زمین و یا نشتی آب استخر نشان میدهد. در بسیاری از موارد دیده شده است که عامل اصلی نشت آب استخر همین مورد است و عایقکاری و آب بندی استخر نیز تنها تاثیر موقت برای رفع این مشکل دارد.
یکی از مسائلی که در مورد استخر روباز باغ یا ویلا وجود دارد بحث دید داشتن استخر از ساختمان های با ارتفاع بالاتر در همسایگی ویلا است. در صورتیکه نتوان با استفاده از طراحی فضای سبز و پوشش درختان این محدودیت دید را ایجاد کرد میتوان با استفاده از ساخت یک پوشش موقت یک سقف موقت برای استخر روباز ایجاد کرد. جنس سقف استخر روباز معمولاً از ورق های پلی کربنات ( در انواع رنگ های مختلف ) و سیستم بازشو آن میتواند به دو صورت دستی و یا موتور برقی باشد. همچنین هزینه ساخت پوشش موقت استخر روباز به نسبت سایر روش ها کمتر است. و با جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب آسیب رسیدن به پوست افراد را تا حد زیادی کاهش میدهد.
اصول طراحی استخر ویلا
۱- در نظر گرفتن موانعی مانند حصار بزرگ، دیوار باغ یا بخشی از ساختمان اصلی که همانند یک بادشکن طبیعی عمل می‌کند یک مزیت برای استخرویلا یا استخر باغ به حساب می آید. به‌ نحوی که با کاهش جریان هوا بر روی کاسه استخر باغ نرخ تبخیر آب و اتلاف حرارت آن به میزان زیادی کاهش می‌یابد.
بهتر است جانمایی کاسه استخر باغ به گونه‌ای انجام شود که مسیر جریان باد به سمت استخر ویلا توسط یک سازه محدود شود. همچنین در شرایطی که این امر امکانپذیر نباشد میتوان از سقف استخر روباز استفاده کرد.
۲- تعیین مسیر لوله کشی آب ، برقکشی باید با حداکثر دقت ممکن انجام پذیرد.
۳- باید در نظر داشت که طراحی استخر ویلا یا استخر باغ باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای انتقال مواد و تجهیزات مورد نیاز به داخل ویلا یا باغ وجود داشته باشد.
۴- در حین طراحی استخر ویلا یا استخر باغ باید محلی برای نگهداری تجهیزات، ذخیره مواد تمیز کننده و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تصفیه آب در نظر گرفته شود.



 

Top