مجموعه عظیم تابلوسازی ژیوار با افتخار اعلام می نماید که کلیه معایب سازه های چادری را با ارزانترین قیمت در بین تابلوسازی ها تا 30% تخفیف ویژه در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات سازه های چادری در معماری که تخصص مجموعه بزرگ تابلوسازی ژیوار می باشد خواهیم پرداخت.



سایه گستر آسیا هم اکنون با بیش از 30 سال سابقه درخشان در طراحی و ساخت انواع سقف جمع شونده  – پوشش استخر – دیوار شیشه ایی – چادر کششی – سایبان اتومات – پرده هوا - سیستم اکسس کنترل  و انواع راه بند اتومات فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع قیمت تابلو حروف برجسته چلنیوم-سفارش حروف برجسته-حروف برجسته استیل-ساخت حروف برجسته-قیمت حروف برجسته فلزی-حروف فلزی برجسته-تابلوسازی حروف برجسته-تابلو فلزی برجسته خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع معایب سازه های چادری را باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

مجموعه عظیم سایه گستر آسیا همچنین افتخار خود می داند که در ارائه و فروش معایب سازه های چادری در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تابلو حروف برجسته چلنیوم-سفارش حروف برجسته-حروف برجسته استیل-ساخت حروف برجسته-قیمت حروف برجسته فلزی-حروف فلزی برجسته-تابلوسازی حروف برجسته-تابلو فلزی برجسته با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ سایه گستر آسیا با بیش از 30 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از معایب سازه های چادری را در مجموعه سایه گستر آسیا بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.

معایب سازه های چادری

قبل از این که بخواهیم معایب این سازه ها را بررسی کنیم بهتر است به طور خلاصه بیان کنیم که این سازه ها چیست.سازه های چادری معمولا به سازه های غشایی نیز شناخته می شوند.احتمالا می دانید که این سازه ها معمولا زیر مجموعه ای از سازه های فضایی می باشند. در واقع این نوع سازه کششی بوده و به دلیل شکل سایه بان مانندی که دارد شفاف، انعطاف پذیر و سبک می باشند.این نوع ساختار ابتدا توسط فردی به نام ولادیمر شوخوف طراحی و معرفی شد و سپس پس از آن در ساختار برخی از کلیساها و سقف استادیوم ها مورد استفاده قرار گرفت. در واقع این نوع  سازه ها در ایران نیز ریشه ای کهن دارد و همانطور که می دانید سازه های چادر در ایران  میان کوچ نشینان و افرادی در قبایل عشایر نیز زندگی می کنند هم چنان وجود دارد. این سازه با استفاده از با کیفیت ترین مواد و بهره مندی از علوم و  فناوری نوین ساخته شده است. این سازه با استفاده از موادی مانند پلیمرها و الیاف و کامپوزیت ساخته شده است که از خاصیت علوم مکانیکی و فیزیکی و معماری نیز بهره مند شده است و از قابلیت های این علوم در ساختار خود بهره مند شده است. سازه های چادری تنها در مدت زمان کوتاهی نیست که مورد استفاده قرار گرفته است.در واقع بهره مندی از بنا ریشه ی تاریخی نیز می باشد.

در واقع با توجه به فرم و شکلی بدیع و کم نظیری که دارند از زمان راه اندازی آن ها تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به طور مداوم در پروژه هایی با متراژ های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. به گونه ای که امروزه این بنا در مکان های مختلف کاربرد دارد. ممکن است در نظر اول این بنا برای اماکن ورزشی مانند استادیوم ها مناسب به نظر برسد زیرا همانطور که گفته  شد این سازه حالت سایه بان نیز دارد.

به طور کلی مزایای این سازه ها بیش تر از معایب آن می باشد. در واقع عملکرد درست آن باعث شده است که باوجود معایب کم تری  که دارد جایگزین بسیاری از سازه های دیگر شود. احتمالا در نگاه اول گمان کنید که برای قرار گرفتن به عنوان سقف یک استادیوم حالت سایه بان قرار گرفته اما باید بگوییم که از زمان ورود این نوع سازه ی بدیع به زمینه های ساخت و ساز و معماری این نوع بنا نه تنها در اماکن ورزشی بلکه در موقعیت های مختلف نیز کاربرد دارد. در واقع محبوبیت این نوع سازه و شناخته شدن آن به عنوان یک سازه ی نو و بدیع به دلیل موادی نیز می باشد که در آن به کار  رفته است.بنابراین معایب سازه های چادری بسیار کم تر از مزیت های آن می باشد زیرا  بسیاری از کسانی که از این سازه ها استفاده می کنند به دلیل وجود قابلیت های آن به سمت استفاده از آن روی می آورند. اما طبق نظر برخی ها این معایب در این سازه ها وجود دارد که طراحان و مهندسین لازم است در صدد رفع آن برآیند.

معایب سازه ها ی چادری چیست؟

گفته می شود که یکی از این معایب سازه های چادری وجود دوام و طول عمر پایین مصالح است. البته این موضوع بستگی به این دارد که مهندسان و طراحان این سازه با توجه به کیفیت مواد ساخته و تولید شده بهترین آن ها را انتخاب کنند تا بتواند در مدت زمانی که این سازه در معرض شرایط آب و هوایی مختلف مانند طوفان و باران و … می باشد استحکام خود را حفظ کند.در واقع پارچه ای که روی این سازه ها قرار داده شده است معمولا از نوع پی وی سی و مناسب است ولی ممکن است که به دلیل حالت پارچه ای بودن آن مقاومت کم تری در مقابل آتش سوزی داشته باشد. در واقع به دلیل جنس پارچه مانند آن موجب گسترش حریق می شود.هم چنین انرژی زیادی نیز برای کنترل تنظیم محیط لازم است که توسط این سازه قرار داده شود.استفاده از مواد به کار رفته در این سازه نیازمند تخصص می باشد و نیازمند است که از نظر اندازه و وزن و ویژگی هایی مانند مقاومت و درجه  شفافیت و دوام و ضمانت و انتشار آتش توسط مهندسان و طراحان و کسانی که در این زمینه تخصص دارند مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.این نوع سازه از پوسته پارچه مانندی تشکیل شده است که حالت کششی دارد و قوس ها و ستون هایی که معمولا در کنار این پوسته ی پارچه مانند می باشند با هدف این است.

بنابراین در  زمینه ی بحث معایب این سازه می توان گفت که برخی از انواع این سازه ها مقاومت پایینی نسبت به حرارت دارا می باشند و ممکن است که برخی از انواع این سازه ها طول عمر کم تری به نسبت سایر مواد مانند فولاد و آهن دارد. البته این جنبه از معایب که برخی می گویند به نسبت کشش و فشار مقاومت کمی دارد ممکن است برای همه ی نوع آن صدق نکند. در واقع بسیاری از انواع آن ها نیز دارای قدرت مقاومت زیادی در براربر نیروی بیرونی و فشار و کشش می باشد و این مسئله کاملا به انتخاب درست نوع مواد بستگی دارد که با کیفیت و توسط تیم حرفه ای انتخاب و نصب شود.به طور کلی این سازه ها که نمونه ی سنتی آن روی عشایر و کوچ نشینان قابل مشاهده است استحکام مخصوص به خود را در هر شرایط آب و هوایی  و مختلفی را دارا می باشد. امروزه نمونه ی صنعتی آن با استفاده از مواد با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا قابل بهره ورداری است . بنابراین این سازه نیز مانند بسیاری از بناهای ساخته ی شده معایب مخصوص به خود را دارد ولی در کل مزیت ها و کاربرد آن بیشتر از معایب آن می باشد و به صورت گسترده توسط افرادی که در ساخت و ساز مشغول هستند مورد استفاده قرار می گیرد.به طور کلی این سازه ها از زمان ورود آن ها به عنوان یک بنای بدیع و زیبا در صنعت معماری و ساخت و ساز توانسته نیاز طیف عظیمی از درخواست کنندگان و پروژه های مختلف را بر طرف نماید.

امروزه به دلیل پیشرفت در هنر معماری و به روز شدن ساخت و ساز ها ، استفاده از سازه های چادری در معماری پیشرفت به سزایی داشته و کمک شایانی به طراحان معماری در زیباسازی فضای بیرونی کرده است.

سازه های چادری در معماری

به اولین ساختارهای ساخته شده توسط انسان (خارج از غار) می اندیشیم ، ما به کلبه بدوی Laugier (ساختارهایی که عمدتا در فشرده سازی هستند) فکر می کنیم و حتی در اوایل ، سازه های چادر مانند – پارچه محکم می شوند (تنش ) اطراف چوب یا قاب استخوانی.

طراحی کششی برای چادرهای عشایری و تپه های کوچک خوب بود ، اما برای اهرام مصر نیست. حتی یونانیان و رومی ها تعیین کردند که کوزه های بزرگ ساخته شده از سنگ ، علامت تجاری ماندگاری و تمدن بود و ما آنها را کلاسیک می نامیم. در طول قرن ها ، معماری تنشی به چادرهای سیرک ، پل های تعلیق (به عنوان مثال ، پل بروکلین) و غرفه های موقتی در مقیاس کوچک منتقل شد. معمار آلمانی و پرزیتر لائورات فری اتو در تمام طول زندگی ، امکانات معماری سبک و کششی را مورد بررسی قرار دادند. با محاسبات زیاد ارتفاع قطبها ، تعلیق کابل ها ، توری کابل و مواد غشایی که می توانند برای ایجاد مقیاس بزرگ استفاده شوند.

سازه های چادری مانند، طراحی وی برای Pavilion آلمانی در نمایشگاه Expo ’67 در مونترال ، کانادا در صورت داشتن نرم افزار CAD ، ساخت آن بسیار ساده تر می شد. اما ، این غرفه سال 1967 بود که راهی را برای سایر معماران فراهم کرد تا امکانات ساخت تنش را در نظر بگیرند.

متداول ترین مدل ها برای ایجاد تنش مدل بالون و مدل چادر است.

  • در مدل بالون ، هوا داخلی با فشار دادن هوا به داخل مواد کششی مانند بادکنک ، تنش را بر روی دیواره های غشایی و سقف ایجاد می کند.
  • در مدل چادر ، کابل های متصل به یک ستون ثابت ، دیواره های غشایی و سقف چادری را می کشند ، دقیقاً مانند یک چتر کار می کند.

معمولی ترین کاربردهای این نوع معماری شامل سقف ، غرفه های روباز ، عرصه های ورزشی ، مراکز حمل و نقل و مسکن نیمه دائمی پس از فاجعه است.

با الهام از آلپ آلمان ، این ساختار در مونیخ ، آلمان ممکن است فرودگاه بین المللی دنور 1994 را به شما یادآوری کند. با این حال ، ساختمان مونیخ بیست سال قبل ساخته شده است. در سال 1967 ، گونتر بهنیش ، معمار آلمانی (1922-2010) برای تبدیل یک زباله آشغال مونیخ به یک منظره بین المللی برای میزبانی از بازی های المپیک  تابستانی در 1972 ، برنده ی مسابقه شد. دهکده المپیک سپس آنها فری اتو معمار آلمانی را ثبت کردند تا از جزئیات طرح کمک بگیرند. بدون استفاده از نرم افزار CAD ، معماران و مهندسان این قله ها را در مونیخ طراحی کردند تا نه تنها ورزشکاران المپیک بلکه از نبوغ آلمانی و آلپ آلمان نیز به نمایش بگذارند. 

DDm5fOzWDo

سازه‌های چادری (مانند چادرهای کمپینگ، چادرهای رویدادها و ...) از دیدگاه مزایا و کاربردهای مختلفی مفید هستند، اما همچنین دارای برخی معایب هستند. در زیر به برخی از معایب سازه‌های چادری اشاره شده است:

محدودیت‌های حرارتی: چادرها به دلیل ساختار ساده‌ای که دارند، از نظر حرارتی کمکی به شما نمی‌کنند. در تابستان، دما در داخل چادر ممکن است بسیار گرم شود و در زمستان نیز به راحتی سرد شود. نیاز به استفاده از تجهیزات گرمایشی یا خنک‌کننده دارند.

زمان نصب و برداشت: نصب و برداشت چادرها ممکن است زمان‌بر باشد. این مسئله به ویژه در مواقع اضطراری یا مواجهه با شرایط آب‌وهوایی نامساعد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

حفاظت از آب و رطوبت: چادرها ممکن است در برابر باران و رطوبت ضعیف باشند و در برخی مواقع نیاز به آب‌گیری، استفاده از پوشش‌های ضدآب یا متریال‌های مناسب داشته باشند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند.

پایداری در برابر باد: چادرها نسبت به باد حساس هستند و در برابر بادهای قوی ممکن است ناپایدار شوند یا خراب شوند. نیاز به استفاده از تیراژهایی برای تثبیت چادرها دارند.

کیفیت متغیر: کیفیت سازه‌های چادری ممکن است متغیر باشد. چادرهای ارزان‌تر ممکن است در مقابل شرایط نامساعد آب‌وهوایی، پایداری کمتری داشته باشند و زمان کوتاهتری مقاومت کنند.

محدودیت‌های فضای داخلی: فضای داخلی چادرها معمولاً محدود است و برای استفاده‌های طولانی‌مدت و کاربردهایی که نیاز به امکانات راحتی دارند، مناسب نیست.

قوانین محلی و مجوزها: در برخی مناطق و برای برخی کاربردها نیاز به مجوزها و پیروی از قوانین محلی دارند که ممکن است فرآیند استفاده از چادرها را پیچیده کنند.

زمان‌بندی نگهداری: سازه‌های چادری نیاز به نگهداری منظم دارند. این شامل تمیزکاری، تعمیرات و تغییرات متریال‌ها می‌شود.

به عنوان خلاصه، سازه‌های چادری دارای مزایا و معایبی هستند و باید با در نظر گرفتن نیازها و شرایط خاص خود از آنها استفاده کنید.

 

ghtmvdL6Xg

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ سایه گستر آسیا تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم انواع سقف جمع شونده  – پوشش استخر – دیوار شیشه ایی – چادر کششی – سایبان اتومات – پرده هوا - سیستم اکسس کنترل  و انواع راه بند را با ارزانترین قیمت و تا 30% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از انواع سقف جمع شونده  – پوشش استخر – دیوار شیشه ایی – چادر کششی – سایبان اتومات – پرده هوا - سیستم اکسس کنترل  و انواع راه بند را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 09151250522 - 05137663055 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.

 

Top