رویه استخر به عنوان بخشی از سازه استخر، شامل پوشش بیرونی زیرین استخر و دیواره های آن می باشد که در تماس مستقیم با آب قرار دارند. انتخاب رویه استخر مناسب باید با توجه به نوع استخر، نوع استفاده، سلیقه شخصی و قابلیت های فنی و مالی صورت گیرد. رویه استخر معمولاً از موادی مانند سرامیک، سنگ، موزائیک، وینیل، لاینر پلیمری و پلی استر تشکیل شده است. هر کدام از این رویه ها دارای ویژگی ها و مزایایی متفاوت هستند که در انتخاب آنها باید مورد بررسی قرار گیرند.



مثلاً رویه استخر سرامیکی بسیار مقاوم و دوام بالایی دارد و باعث زیبایی و شکوه استخر می شود. همچنین، سرامیک آسان ترین ماده برای نگهداری و تمیز کردن استخر است. اما نصب و نگهداری سرامیک کمی پیچیده است و قیمت آن نیز بالاست.

استفاده از رویه استخر سنگی نیز در برخی استخرها رایج است. سنگهایی مانند گرانیت، تراورتن و آهک سفید برای ایجاد یک محیط طبیعی و زیبا در استخر استفاده می شوند. اما این رویه ها به دلیل خشک شدن ناکامل و حجم دار شدن در صورت عدم توجه به نصب و نگهداری، قابل خرابی هستند.

رویه استخر وینیل و لاینر پلیمری همچنین محبوبیت زیادی در بین صاحبان استخرها دارند. این رویه ها به دلیل زیبایی و سهولت نصب و تعمیر در برخی استخرها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

9qqqsnlUcE

رویه استخر - سایه گستر آسیا یکی از باسابقه ترین و متخصص ترین شرکت های فنی و مهندسی و الکترونیک در ایران می باشد که سالهاست در زمینه انواع سقف های جمع شونده پارچه ای، سقف های جمع شونده شیشه ای، سازه های جمع شونده استخری، دیوارهای شیشه ای جمع شونده ، چادرهای کششی ، کرکره های پارچه ای ،سایه بان اتومات ،جک پارکینگی ،درب رولاپ ،درب های ریلی ،درب های زیر سقفی ،درب های شیشه ای ، جک بلانکو،جک BFT مدل A40،درب کشویی ، درب شیشه ای تلسکوپی ،درب شیشه ای گرد ،درب شیشه ای گردان ، درب شیشه ای فولدینگ ،راه بند اتومات ،پرده هوا ، سیستم های اکسس کنترل ،حمام مستر فعالیت می نماید.در این مطلب به موضوعات متنوع چادر روکش استخر-قیمت روکش استخر نایلونی حبابدار آبی رنگ-پوشش استخر باغ خواهیم پرداخت . ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع رویه استخر را باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها باغ تالارها باغ ویلا ها و ... می باشیم.

رویه استخر - مجموعه عظیم سایه گستر آسیا همچنین افتخار خود می داند که در ارائه و فروش انواع رویه استخر در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چادر روکش استخر-قیمت روکش استخر نایلونی حبابدار آبی رنگ-پوشش استخر باغ با ما همراه باشید . توصیه ما به هموطنانی که تصمیم به خرید و اجرای هر کدام از تولیدات این شرکت را دارند این می باشد که قبل از هر اقدامی در جهت خرید و سفارش این نوع از سازه ها و محصولات حتما با یکی از مشاورین و متخصصین با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید تا ضمن دریافت مشاوره های تخصصی و رایگان از لیست قیمت نهایی با 20 تا 30% تخفیف واقعی مطلع شوید. شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از رویه استخر  را در مجموعه سایه گستر آسیا بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.   

رویه استخر طراحی و تولید شده توسط مجموعه سایه گستر آسیا با 20 تا 30% تخفیف واقعی و با تجربه بیش از 30 سال اجرا پروژه های موفق در سطح کشور تقدیم حضور مشتریان عزیز می گردد (چادر روکش استخر-قیمت روکش استخر نایلونی حبابدار آبی رنگ-پوشش استخر باغ).

 

fDeP98v988

استخر سازه‌ای مصنوعی با یک مخزن سرباز، که آب مورد نیاز مقاصد مختلف را در خود جای می‌دهد.  استخرهای شنا امروزه با شکل و شمایلی که در حال حاضر می‌بینید، از قرن نوزدهم در میان مردم آغاز به فعالیت کرد. در سال ۱۸۹۶ بعد از شروع بازی‌های المپیک و برگزاری مسابقات شنا، طراحی و ساخت استخر به سرعت رشد نمود. به تدریج استخرهای شنای عمومی و خصوصی در شهرهای مختلف جهان ساخته شدند. طراحی دکوراسیون خانه‌ با وجود استخر بسیار دشوار می‌باشد.به عنوان نمونه استفاده از استخرهای روباز در فضای سبزخانه به هنگام فصل پاییز و زمستان نسبت به دیگر فصل‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وقتی در یک روز خوب و آفتابی به استخر خود نگاه می‌کنید از آن لذت می‌برید. اما یک شب پاییزی با وزیدن باد شدید، تمام منظره  زیبایی که از گذشته در ذهن داشتید از بین می رود. زیرا تمام استخر را برگ و آشغال‌هایی که با وزش باد وارد آن‌ها شده کثیف گردیده است. پس حتماً باید به فکر طراحی دکوراسیونی کارآمد برای استخر باشید. استفاده از روکش و پوشش استخر تا حدی این مشکل را برطرف می‌کند.

پوشش استخر چیست؟

روکش استخر نوعی کاور برای استخر است. اغلب این روکش‌ها در زمان‌هایی که استخرها مورد استفاده نیستند، روی آن را می پوشانند. پوشاندن استخر به این دلیل است که در شهرهای پرجمعیت، وجود مجتمع‌های آپارتمانی سبب اشراف زیاد به حیاط و فضای سبز شما می‌شود و استفاده از استخر را برای شما و عزیزانتان سخت‌تر می‌کند. به همین خاطر بهتر است از انواع مختلف پوشش‌ها، متناسب با نوع استخر خود استفاده نمایید. روکش‌های استخر دارای مدل‍‌های متعددی هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

انواع روکش استخر

کاورهای پوشاننده استخر می‌توانند از جنس شفاف و مات، تیره و تار و روشن باشند. علاوه بر این کاورها از جنس‌های خاصی مانند پلی اتیلن تثبیت شده یا uv پلی پروپیلن و وینل ساخته می‌شوند که خود انواع مختلفی دارند. در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می‌پردازیم.

روکش ثابت استخر

این مدل روکش همانطور که از نامش بر می‌آید، ثابت است و به هیچ وجه قابلیت جابجایی ندارد. این نوع پوشش بیشتر در استخرهایی که خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر بر آنها مشرف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف ثابت استخر از ورقه‌هایی از جنس پلی کربنات و یا نورگیرهای حبابی ساخته می شود و روی استخر قرار داده می‌شود. پوشش‌های ثابت به خاطر مصالح و موادی که در آنها به کار رفته است، در برابر حرارت و صدا عایق خوبی هستند و آرامش بیشتری را در استخر برای استفاده کنندگان آن‌ها به ارمغان می آورند.

روکش استخر متحرک

مدل دیگری از سقف یا پوشش‌های استخر، نوع متحرک آنها است. سقف متحرک استخر بیشتر برای استفاده‌های فصلی مناسب است. به عنوان نمونه در فصل پاییز به خاطر برگ ریزی درختان و در فصل زمستان هم به دلیل یخ زدن سطح آب استفاده از روکش‌ها بسیار مناسب است. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های سقف متحرک باز و بسته شدن راحت آن می‌باشد. سقف‌های متحرک از ورق‌هایی با جنس پلی کربنات ساخته می‌شوند. این ورقه‌ها نسبت به ضربه مقاومت عالی و چشمگیری دارند و در برابر صدا و حرارت نیز عایق هستند.

روکش استخر حبابی

این نوع کاور استخر به نام‌های خورشیدی و شفاف هوایی نیز شناخته می‌شود .جنس آن از روکش‌های پلاستیکی برای بسته بندی می‌باشد. اما تنها تفاوت این دو مورد در ضخیم‌تر بودن و داشتن ویژگی بازدارنده UV است. این نوع پوشش قیمت خیلی مناسبی نسبت به دیگر پوشش‌ها داشته و به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند. این پوشش به این صورت عمل می‌کند که در طول روز گرما را جذب و در شب به حفظ این گرما و از دست نرفتن آن کمک می‌کند. خاصیت خوب این روکش‌ها این است که در برابر بخار آب، باران و برف مقاومت بسیار بالایی دارند. تنها عیب این روکش سبک بودن و استحکام کم آن‌ها در مقابل وزش باد است و به راحتی تکان خورده و از روی استخر کنار می‌روند.

FsBbvh02o3

پوشش استخر نیمه اتوماتیک

در ادامه شما باید تصمیم بگیرید که کاورهای استخر دستی مورد نیازتان است یا اتوماتیک. روکش‌های نیمه اتوماتیک از یک سیستم حلقه‌ای با موتور محرک ساخته می‌شوند. این پوشش‌ها برای باز و بسته شدن به یک نیروی الکتریکی احتیاج دارند.‌ از این نوع کاور در سکوهای اطراف استخر و یا روی چرخ‌های قرار گرفته روی ریل استفاده می‌گردد.

روکش اسفنجی استخر

روکش اسفنجی، صفحات نازک اسفنجی فشرده هستند. این روکش‌ها از مواد عایق ساخته می‌شوند. اما در برابر انتقال نور خورشید، تعریف آن چنانی ندارند. برای درست نگه داشتن این روکش‌ها در آب و هوای معمولی نیازی به طناب و موانع سنگین نیست.

روکش استخر اتوماتیک

یکی دیگر از روکش‌های بسیار راحت اما گران پوشش استخر اتوماتیک است. این کاورها یا روکش‌ها دارای قرقره‌هایی دائمی هستند که با فشار دادن یک دکمه، کاور استخر به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود. از مزایای مهم این کاور باز و بسته کردن آسان، ایمنی بالا و کاهش تبخیر آب می‌باشد.

 

اهمیت استفاده از پوشش استخر

همانطور که در بالا اشاره کردیم به دلیل برخی مشکلات مختلف، از قبیل زندگی شهرنشینی و اشراف ساختمان‌ها و همچنین ریختن برگ‌ها در استخر، از پوشش‌هایی برای استخر استفاده می‌شود. اما به غیر از این موارد مزیت‌های دیگری هم برای استفاده از آن وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

حفظ گرمای استخر

در کنار استفاده از انواع روش‌های گرم کردن آب استخر، استفاده از پوشش استخر، از هدر رفت انرژی گرمایی جلوگیری می‌کند. این امر موجب گرم ماندن آب استخر می‌شود و برای کسانی که نیاز به استخر آب گرم دارند، روزانه این گرما تامین می‌گردد.

dgsyDmDSu4

کاهش تعمیرات

از آنجایی که با استفاده از روکش‌ها از ورود مواد شیمیایی و اجسام خارجی جلوگیری به عمل می‌آید. تجهیزات و بدنه استخر هم عمر طولانی‌تری خواهد داشت و نیاز به تعمیرات آنها بسیار کاهش پیدا می‌کند. زیرا تعمیرات استخر بسیار پر دردسر و حتی ناخوشایند است.

کاهش استفاده و کاربرد مواد شیمیایی

استفاده از مواد شیمیایی در حفظ تعادل آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده بیش از حد از این مواد باعث سوزش چشم، عطسه و حساسیت می‌گردد. استفاده از این روکش‌ها می‌تواند کاربرد مواد شیمیایی را تا حدود ۳۵ تا ۶۰ درصد کاهش دهد و نیاز شما را به انواع کلرزن استخر و استفاده از کلر کم کند.

کاهش تبخیر آب

تبخیر فرایندی است که در آن آب به بخار تبدیل می‌گردد. کاهش تبخیر آب استخرها به معنای نیاز کمتر به پر کردن آب استخر و صرفه جویی در مصرف آب می‌باشد. مخصوصاً در مناطق با کمبود آب این مزیت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

 4KYGgP97tx

رویه استخر - در این مقاله در مورد موضوعات چادر روکش استخر-قیمت روکش استخر نایلونی حبابدار آبی رنگ-پوشش استخر باغ مختصر صحبت کردیم. در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ سایه گستر آسیا تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم محصولات خود را با ارزانترین قیمت و20 تا 30% تخفیف واقعی و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. این مجموعه عظیم فنی و اجرایی هم اکنون دارای رزومه و پروژه های بسیار بزرگی در سراسر کشور می باشد و توانسته است تقریبا هر نوع نیاز و خواسته مشتریان را برآورده نماید.مجددا توصیه می کنیم قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از انواع سقف جمع شونده  – پوشش استخر – دیوار شیشه ایی – چادر کششی – سایبان اتومات – پرده هوا - سیستم اکسس کنترل  و انواع راه بند را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 09151250522 - 09021150522- 05137663055 - 05137663056 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.

 

Top