ریل سقف متحرک یا همان "موشکاف" (Skylight)، سازه‌ای است که در سقف ساختمان به کار می‌رود و با ایجاد یک نورافشانی طبیعی در داخل ساختمان، فضای داخلی را روشن‌تر می‌کند. ریل سقف متحرک شامل یک قاب شیشه‌ای با دو پوشش برای جلوگیری از ورود حرارت و یا سرمای شدید به داخل ساختمان است. این قاب شیشه‌ای به وسیله یک موتور کنترل شده موجب حرکت در یک مسیر خاص و با سرعت مد نظر می‌شود و در نتیجه می‌تواند نور و هوای تازه‌ای به داخل ساختمان عرضه کند.



ریل سقف متحرک در انواع ساختمان‌ها از جمله اداری، تجاری و مسکونی قابل استفاده است. همچنین با توجه به پوشش موجود در این سازه، می‌تواند از نفوذ آب در صورت بارش و یا ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری کند.

cqHgVP27Wj

ریل سقف متحرک - سایه گستر آسیا یکی از باسابقه ترین و متخصص ترین شرکت های فنی و مهندسی و الکترونیک در ایران می باشد که سالهاست در زمینه انواع سقف های جمع شونده پارچه ای، سقف های جمع شونده شیشه ای، سازه های جمع شونده استخری، دیوارهای شیشه ای جمع شونده ، چادرهای کششی ، کرکره های پارچه ای ،سایه بان اتومات ،جک پارکینگی ،درب رولاپ ،درب های ریلی ،درب های زیر سقفی ،درب های شیشه ای ، جک بلانکو،جک BFT مدل A40،درب کشویی ، درب شیشه ای تلسکوپی ،درب شیشه ای گرد ،درب شیشه ای گردان ، درب شیشه ای فولدینگ ،راه بند اتومات ،پرده هوا ، سیستم های اکسس کنترل ،حمام مستر فعالیت می نماید.در این مطلب به موضوعات متنوع انواع سقف متحرک - نصب سقف متحرک - اجرای سقف متحرک برقی - سقف پارکینگ متحرک خواهیم پرداخت . ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع ریل سقف متحرک را باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها باغ تالارها باغ ویلا ها و ... می باشیم.

z6bUmrfx5Y

ریل سقف متحرک - مجموعه عظیم سایه گستر آسیا همچنین افتخار خود می داند که در ارائه و فروش انواع ریل سقف متحرک در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سقف متحرک - نصب سقف متحرک - اجرای سقف متحرک برقی - سقف پارکینگ متحرک با ما همراه باشید . توصیه ما به هموطنانی که تصمیم به خرید و اجرای هر کدام از تولیدات این شرکت را دارند این می باشد که قبل از هر اقدامی در جهت خرید و سفارش این نوع از سازه ها و محصولات حتما با یکی از مشاورین و متخصصین با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید تا ضمن دریافت مشاوره های تخصصی و رایگان از لیست قیمت نهایی با 20 تا 30% تخفیف واقعی مطلع شوید. شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از ریل سقف متحرک  را در مجموعه سایه گستر آسیا بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.   


Lq9djKBMIr

ریل سقف متحرک طراحی و تولید شده توسط مجموعه سایه گستر آسیا با 20 تا 30% تخفیف واقعی و با تجربه بیش از 30 سال اجرا پروژه های موفق در سطح کشور تقدیم حضور مشتریان عزیز می گردد (انواع سقف متحرک - نصب سقف متحرک - اجرای سقف متحرک برقی - سقف پارکینگ متحرک).

سقف متحرک چیست ؟

به سقف هایی که قابلیت باز و بسته شدن دارند سقف متحرک می گویند. سقف های متحرک انواع مختلفی دارند و با  متریال های مختلفی ساخته می شوند. ساختار بیشتر مدلهای سقف متحرک سیستم ریل موازی و حرکت پوشش سقف در مسیر آن می باشد. بعلت وجود ریل های موازی سقف های متحرک فقط می توانند به شکل مربع و مستطیل باشند.

سقف های متحرک به سبب سبکی سازه ؛ دوام پارچه و نوع سیستم حرکتی نیازی به اخذ مجوز از شهرداری محصولی به صرفه اقتصادی و از لحاظ معماری مناسب برای فضاهای با کاربری اقتصادی می باشند و فضاهایی نظیر تراس ، روفگاردن و حیاط را می توانند به محیطی با کاربری تجاری تبدیل کنند.

kXpQQM5cmQ

سقف تاشو

سقف تاشو بر خلاف سقف متحرک فاقد ریل و سیستم متحرک می باشد و عملیات باز و بسته شدن سقف توسط بازو های برقی و هیدرولیکی انجام می شود. ریل سقف متحرک- در این نوع سقف ها با حرکت بازو و سازه سقف جمع می شود. سقف های تاشو بر روی دیوار و یا تیر سازه ای و فقط بصورت کنسولی نصب می گردند. طول بازشو این سقف ها بستگی به قدرت بازو دارد.سقف تاشو بعلت عدم هوابندی در اطراف بیشتر بعنوان سایبان مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 پوشش سقف

پارچه یکی از متریال های مورد استفاده در سقف متحرک می باشد.پارچه بعلت ضخامت کم ، انعطاف پذیری و سبک بودن به راحتی می تواند با نیروی محرکه بسیار پایین باز و بسته شود. ریل سقف متحرک- پوشش های پارچه ای سقف متحرک از الیاف پلی استر با روکش های محافظتی ساخته شده اند تا بتوانند عمر مفید بالایی در فضای باز و شرایط جوی محیطی داشته باشد.

سازه سقف متحرک

سازه و استراکچر سقف های متحرک از پروفیل آلومینیوم ساخته می شود.پروفیل الومینیوم ۶۰۶۳ در فضای باز مقاومت بالایی دارد ، در هیچ قسمتی امکان زنگ زدگی وجود ندارد و عمر سقف متحرک را افزایش می دهد.استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک بر روی آلومینیوم سازه دوام آن را چند برابر کرده است.

از سوی دیگر وزن کم آلومینوم موجب می شود تا موتور برقی با قدرت کمتری برای جمع کردن سقف مورد استفاده قرارگیرد. هر چه وزن سازه کمتر باشد هزینه تهیه سیستم موتور الکتریکی سقف و هزینه نگهداری کاهش می یابد و سرعت باز و بسته شدن سقف افزایش یافته و در مدت زمان کمتری سقف متحرک بسته می شود. ریل سقف متحرک-  بعلت وجود قاب سازه ای در اطراف پوشش متحرک می توان این سقف ها را با پوشش اطراف هوابند نمود و در محیط هایی که نیاز به فضای بسته دارند نظیر روفگاردن ، رستوران،کافی شاپ و تراس ساختمان ها کاربرد دارند.

OkulKOFumt

 

قطعات متحرک

سیستم متحرک سقف شامل ریل و چرخ است.حرکت چرخ ها بواسطه نیروی موتور الکتریکی بر روی ریل ها انجام می شود.

چرخهای سقف متحرک از جنس مواد تفلون پلی آمید با مقاومت بالا ساخته شده اند تا حرکت روان تر با سرعت مناسب و کم صدا داشته باشند. سیستم محرکه این سیستم از بهترین سیستم های الکتریکی موجود در بازار داخلی و جهانی می باشد و متناسب با سلیقه شما می تواند موتور Somfy تولید فرانسه و یا Becker تولید فرانسه باشد، هر دو سیستم با ریموت کنترل می شوند و قابل اتصال به سیستم های هوشمند می باشند.

ریل سقف متحرک                                                                                                         

یکی از اساسی ترین مقاطع سقف متحرک، پروفیل ریل است. پروفیل ریل سقف متحرک در دو طرف دهانه سقف قرار گرفته جزء اصلی سیستم حرکتی میباشد. در دهانه‌هایی با عرض بیشتر از 4 متر برای کنترل هرچه بهتر بارهای وارده به سطح سقف، ریل میانی به عنوان سومین ریل استفاده میگردد. به اینصورت که دو ریل اصلی در طرفین و یک ریل کمکی در وسط دهانه لحاظ میگردد. داخل ریلها محل قرارگیری و حرکت تسمه حرکتی انتقال دهنده نیرو است و چرخهای متصل به پروفیلهای آلومینویمی نگهدارنده پارچه از زیر این ریلها و از چرخ و تسمه آویزان میشوند. بعد از اینکه موتور استارت میشود نیروی حرکتی موتور از آپاراتوس انتهای ریل به تسمه ها منتقل شده و چرخهای داخل ریل را به حرکت در می آورد.

استقامت و طراحی مناسب مقاطع ریل سقف متحرک عامل اصلی پایداری، استحکام و آب بندی و عمر مفید مکانیزم حرکتی است .

امروز سایه گستر آسیا دو تیپ از پروفیلهای ریل را به مشتریان خود عرضه میدارد:

  •     نوع سنگین (با قابلیت کامپوزیت شدن با مقاطع فولادی)
  •     نوع نیمه سنگین (برای مصارف معمولی برای طولهایی بین 5 تا 7 متر بازشو)

wsUJlntPLk

طراحی اولیه این مقاطع توسط مهندسین سازه اتریشی و به صورت انحصاری برای شرکت سایه گستر آسیا انجام شد. همانند سایر پروفیلهای سقف متحرک پروفیلهای ریل نیز با استفاده از بیلتهای فابریک آلومینیومی با آلیاژ 6063 ایرالکو ساخته شده است.

پروفیل ریل سقف متحرک در هر دو نوع به صورت یکپارچه ساخته میشوند. پروفیلهای ریل نیمه سنگین 2/7 کیلوگرم بر متر طول و نمونه سنگین 4/11 کیلوگرم در متر طول وزن دارند.

در نوع سنگین میتوان مقاطع ریل را از درون با استفاده از باکس فولادی 40*80 تقویت کرد. به جهت مخفی نگه داشتن مهره ها، در بدنه ریلها 6 عدد شیار کشویی تعبیه شده است. در لبه های دو طرف ریلها دو شیار جهت کارگذاری نوار آببند پارچه تعبیه شده است. همچنین فضایی مخصوص برای استفاده از چرخهای 8 تایی ( 4 چرخ عمودی برای حرکت روان در مسیر یل و 4 چرخ افقی برای کنترل تعادل چرخ در بدنه ریل) نیز در این ریلها طراحی گردیده است.

5kC4QPUcW7

ریل سقف متحرک - در این مقاله در مورد موضوعات انواع سقف متحرک - نصب سقف متحرک - اجرای سقف متحرک برقی - سقف پارکینگ متحرک مختصر صحبت کردیم. در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ سایه گستر آسیا تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم محصولات خود را با ارزانترین قیمت و20 تا 30% تخفیف واقعی و زیر قیمت سایر شرکت های فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. این مجموعه عظیم فنی و اجرایی هم اکنون دارای رزومه و پروژه های بسیار بزرگی در سراسر کشور می باشد و توانسته است تقریبا هر نوع نیاز و خواسته مشتریان را برآورده نماید.مجددا توصیه می کنیم قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از انواع سقف جمع شونده  – پوشش استخر – دیوار شیشه ایی – چادر کششی – سایبان اتومات – پرده هوا - سیستم اکسس کنترل  و انواع راه بند را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های 09151250522 - 09021150522- 05137663055 - 05137663056 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.

 

 

Top